ضرورت استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت نفت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاری برای توسعه صنایع نفت و گاز تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با بیان اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین ابزار برای تأمین مالی صنایع نفت و گاز می‌تواند استفاده از سرمایه بانک‌ها باشد، گفت: امروز بانک‌هایی همچون تجارت، ملت و... وارد حوزه انرژی شده‌اند تا به‌نوعی منابع لازم برای توسعه صنعت نفت و گاز را تأمین کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت برای توسعه به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیازمند است، افزود: این تصور که مجموعه نفت و گاز می‌تواند به‌طور دائم و مستمر به ما درآمد دهد، اما برای نگهداشت تجهیزات آن هزینه نکنیم، تصور اشتباهی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است.

حسین‌زاده بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سرمایه‌گذاری برای توسعه نفت و گاز تأکید کرد و گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز، هم برای صنعت نفت و هم بانک منافع بسیاری خواهد داشت، اما در بعضی از مواقع ممکن است تأمین مالی از توان بانک‌ها نیز خارج باشد که در این موارد بحث تهاتر نفت با تکمیل طرح‌ها و پروژه‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

کد خبر 454663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =