شاهد همکاری دوسویه نمایندگان مجلس و ارکان وزارت نفت هستیم

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر نفت با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته، از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد همکاری دوسویه بین نمایندگان مجلس و ارکان وزارت نفت بوده‌ایم، گفت: در این مدت دیدارها و نشست‌های مختلفی با کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله کمیسیون انرژی داشتیم که فضای گفتمان و همکاری حاکم بوده است.

شجاع‌الدین بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه وزیر نفت و معاونانش طی ۶ ماه اخیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی همچون کمیسیون انرژی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن، عمران و بعضی دیگر از کمیسیون‌ه حاضر شده‌ و به بسیاری از پرسش‌های نمایندگان پاسخ داده‌اند، گفت: وزیر نفت و معاونانش در این مدت دیدارها و نشست‌های مختلفی در کمیسیون‌های تخصص مجلس داشته‌اند که فضای گفتمان و همکاری حاکم بوده است.

وی افزود: در این مدت وزیر نفت با حضور در کمیسیون‌های مجلس گزارش‌های مختلفی از بخش‌های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش داشته و البته معاونان وی نیز در این کمیسیون‌ها حاضر شده و پاسخگوی نمایندگان بوده‌اند.

معاون پارلمانی وزیر نفت با اشاره به اینکه در این نشست‌ها مباحثی مطرح می‌شود و نمایندگان نیز به‌عنوان وکلای مردم و حوزه انتخابیه خود دیدگاه‌هایشان را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: این‌گونه نشست‌ها فضای هم‌اندیشی، گفتمانی و تشریک مساعی را ایجاد خواهد کرد که در رفع مشکلات تأثیرگذار است.

بازرگانی، همکاری بین وزیر نفت و معاونان وی با نمایندگان و اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس را همکاری دوسویه خواند و اظهار کرد: نمایندگان و اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله انرژی و برنامه و بودجه در ۶ ماه اخیر با حضور در مناطق نفت‌خیز کشور از تأسیسات نفتی مستقر در این مناطق بازدید داشته، یا در بعضی از مواقع به وزارت نفت یا شرکت‌های ذی‌ربط این وزارتخانه دعوت شده‌اند و حتی ممکن است نمایندگان دیدارهای فردی و خصوصی نیز با وزیر نفت داشته باشند.

وی گفت: وزیر نفت دولت سیزدهم چند بار در نشست‌های علنی و غیرعلنی مجلس حضور یافته که چند نشست اختصاصی با وزیر نفت بوده و چند نشست نیز با حضور وزیران اقتصادی دولت برگزار شده که آقای اوجی همراه با دیگر وزیران در این نشست‌ها حضور یافته است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت، ارتباط وزیر نفت از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم در صحن و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی را از نظر کمّی به نسبت مطلوب خواند و افزود: در این مدت فضای حمایتی میان دو طرف وجود داشته و بنده فضای چالشی و دغدغه جدی را در این نشست‌ها مشاهده نکرده‌ام.

بازرگانی با بیان اینکه در این دوره نسبت به دوره پیش (ماه‌های پایانی دولت دوازدهم) در مجموع شمار پرسش‌ها و تذکرهای نمایندگان مجلس از وزیران دولت بیشتر بوده است، تصریح کرد: در این مدت در حوزه وزارت نفت، بیشتر سؤال‌ها و تذکرها منطقه‌ای بوده، یا اگر پرسشی در کمیسیون‌ها مطرح شده، نمایندگان قانع شده‌اند و چالش جدی نداشته‌ایم، همچنین هیچ پرسشی به صحن علنی ارجاع نشده است.

وی اظهار کرد: البته همیشه نمی‌توان بیان کرد که سؤال از وزیر در صحن بار منفی دارد، زیرا سؤال در صحن می‌تواند فرصتی باشد تا وزیر عملکرد و گزارش خود را در حوزه‌های مختلف به مجلس ارائه کند.

کد خبر 454701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =