تحقق مصوبه‌های سفر استانی رئیس‌جمهوری در حوزه گازرسانی به ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از تحقق مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری به این استان در بخش گازرسانی روستایی و شهری ایلام خبر داد.

به گزارش شانا، عباس شمس‌اللهی از تکمیل گازرسانی به ۱۰ روستا در اقصی نقاط استان ایلام در قالب مصوبه‌های سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به ایلام خبر داد و افزود: این روستاها شامل روستای طلور آبدانان، هرقروش چرداول، بانروشان مهران، قرجیلگان و انجیر ملکشاهی، فرخ‌آباد، گوراب علیا و سفلی دهلران و بالادشته و گراب هلیلان بود که از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

>>> بیشتر بخوانید؛

عمل به وعده سفرهای استانی رئیس‌جمهوری/ گازرسانی به ٢٩١ روستای محروم در کمتر از ۶ ماه

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این تعداد روستا ۱۸۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شد، اظهار کرد: هم‌اکنون  ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی این استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین با بیان اینکه تکمیل گازرسانی به ۱۰ روستای دیگر از مصوبه‌های سفر استانی رئیس‌جمهوری برای سال آینده است، تصریح کرد: مناقصه گازرسانی به این روستاها برگزار و پیمانکار مربوطه انتخاب شده‌ است که در دهه فجر با حضور استاندار ایلام کلنگ‌زنی شد و هم‌اکنون پیمانکار در مرحله تجهیز کارگاه و تاُمین کالای پروژه است.

شمس‌اللهی ادامه داد: این تعداد روستا در مناطق کمترتوسعه‌یافته هلیلان هستند و شامل پیازآباد، بان‌لکان، پیامن‌سفلی، وسطی و علیا، تورم، رودبره، سرچلوسکان سفلی و علیا و گاودول از توابع شهرستان هلیلان هستند که این پروژه ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به ۱۰ روستای هلیلان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه خواهد شد، گفت: با پیگیری وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مجوز گازرسانی به ۱۰ روستای هلیلان دریافت شد که خوشبختانه در سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان ایلام مصوب شد سال آینده کار گازرسانی در این روستاها اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به دیگر مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری به ایلام اشاره کرد و افزود: در این سفر مصوب شد لوله‌کشی داخل منازل مسکونی تعداد ۴۵۰ خانوار توسط شرکت گاز استان انجام شود که در این باره ۲۶۲ مورد مددجو زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و ۱۸۸ خانوار زیر پوشش بهزیستی از سوی نهادهای یادشده به شرکت گاز معرفی شدند.

شمس‌اللهی با بیان اینکه تاکنون لوله‌کشی داخل منازل مسکونی ۲۶۲ خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان به‌طور کامل انجام شده و اکنون در مرحله پرداخت هزینه است، اظهار کرد: از تعداد ۱۸۸ خانوار زیر پوشش بهزیستی استان ۵۰ مورد آن انجام و باقی در حال اجراست.

وی در پایان با بیان اینکه برای لوله‌کشی این تعداد خانوار تحت نهادهای حمایتی ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه می‌شود، تصریح کرد: این تعداد خانوار توسط کمیته امداد و بهزیستی استان معرفی شده‌اند و شرکت گاز استان همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به محرومان این مبلغ را پرداخت می‌کند.

کد خبر 454723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =