افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای توان تولید میدان نفتی گلخاری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای توان تولید میدان گلخاری در حوزه عملیاتی این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مهرداد کاهکش گفت: متناسب با برداشت نفت از مخازن استحصالی، تولید و فشار مخزن کاهش می‌یابد و در بعضی از نواحی چاه‌ها با محدودیت تولید، افزایش میزان نمک یا گاز اضافی روبه‌رو می‌شوند که پس از انجام مطالعات روی مخزن گلخاری و مناسب بودن ظرفیت افزایشی آن سه پروژه تعویض خط لوله نفت خروجی تفکیک‌گر از ۸ اینچ به ۱۲ اینچ، نصب سه دستگاه تلمبه HPS و تعویض دستگاه تفکیک‌کننده گاز از نفت با ظرفیت ۱۸ به ۵۰ هزار بشکه در روز مطرح شد.

وی افزود: به‌منظور تسریع در افزایش تولید، ابتدا راهکار جایگزینی لوله‌ ۱۲ اینچ، خرید و نصب تلمبه‌ها در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با تفکیک‌گر قدیم، اجرا و عملیات راه‌اندازی هر دو بخش انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با توجه به تفکیک نشدن گاز از نفت، پایین بودن ظرفیت تفکیک‌گر قدیم و ایجاد قفل گازی طول مسیر با آینده‌نگری افزایش توان تولید در سال ۱۳۹۸، نصب تفکیک‌گر با ظرفیت روزانه ۵۰ هزار بشکه پیگیری شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با تلاش همه اداره‌های مرتبط به‌ویژه مجری طرح‌های نفت، خطوط لوله جریانی، تفکیک‌گر جدید، خطوط لوله نفت، خطوط لوله گاز، تجهیزات کنترل فشار، سطح مایع و مایع بیش از حد نصب شد و بررسی‌های میدانی و بازنگری نهایی تطبیق با مدارک ساخت، انجام شد که پس از عملیات نشت‌یابی و هوا زدایی، این پروژه راه‌اندازی و با موفقیت پایان یافت.

کد خبر 454746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =