پیام وزیر نفت به مناسبت گرامیداشت ملی شدن صنعت نفت و نوروز ۱۴۰۱

وزیر نفت در پیامی با گرامیداشت ملی شدن صنعت نفت و آغاز سال ۱۴۰۱ شمسی نوشت: در سال ۱۴۰۰، ما کارکنان صنعت نفت، به‌رغم تحریم‌های گسترده، بار دیگر نشان دادیم که با خودباوری، تلاش خستگی‌ناپذیر، احساس مسئولیت، نظم، انضباط و البته امید، می‌توان هر مانعی را از پیش پا برداشت.

به گزارش شانا، متن پیام جواد اوجی به شرح زیر است:

«یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

 فرارسیدن سال نو و رویش دوباره زمین و آغاز مجدد زندگی طبیعت، آیینه‌ای است در برابر نگاه هوشیارانی که آموخته‌اند در برگ دفتر روزگار معرفتی ببینند و از هر ورق آن حکمتی بیاموزند که الهام‌بخش‌ترین آنها «نگاه به آینده» است!

درسی که ما، کارکنان صنعت عظیم نفت، در بیش از یک‌صد بهار که از عمر این مجموعه پرافتخار می‌گذرد، با جان و دل تجربه کرده‌ایم و در لحظه‌لحظه تلاش‌های بی‌وقفه، راهنمای ما به‌ سوی پیشرفت، توسعه و خودکفایی بوده است.

 از ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ که نهضت مردمی ملی شدن نفت به بار نشست و سرنوشت صنعت نفت، پس از افزون بر چهل سال، در دست توانمند کارکنان ایرانی قرار گرفت، ما در پایان هر سال، با گرامیداشت این روز بزرگ به استقبال نوروز می‌رویم و آیین‌های این روز ملی را با جشن‌های دیرپای سال نو پیوند می‌زنیم و به خود یادآوری می‌کنیم که: ما می‌توانیم!

 در سال ۱۴۰۰، ما کارکنان صنعت نفت، به‌رغم تحریم‌های گسترده، بار دیگر نشان داده‌ایم که با خودباوری، تلاش خستگی‌ناپذیر، احساس مسئولیت، نظم، انضباط و البته امید، می‌توان هر مانعی را از پیش پا برداشت.

 نتیجه این تلاش همراه با امید، حجم عظیم فعالیت‌های نگهداری، نوسازی و توسعه‌ای در حوزه‌های تولید، پالایش و انتقال بود که صنعت نفت را به درجه‌ای از توانمندی رساند تا نه‌تنها گام‌های بلندی در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها برداشت، بلکه موفق شد زمستان سرد را بی‌دغدغه قطع گاز و کمبود بنزین بگذراند و خانه‌های هموطنان را گرم و چرخ‌های صنعت را در حرکت نگه دارد.

 دستیابی به این موفقیت‌های افتخارآفرین، جز در سایه تلاش ستودنی همه کارکنان صنعت در جای‌جای میهن اسلامی ممکن نبود.

 هم‌زمان با هفتادویکمین سالروز ملی شدن صنعت نفت و در آستانه فرارسیدن اولین نوروز پانزدهمین قرن خورشیدی، ضمن گرامی داشتن یاد همه آنانی که در بیش از یک‌صد سال گذشته برای سربلندی این صنعت کوشیده‌اند- به‌ویژه بیش از یک هزار شهید گرانقدر نفت - از همه همکاران و خانواده‌های آنان به‌خاطر تلاش، صبر، استقامت و از خودگذشتگی در راه سربلندی صنعت نفت و برافراشتن پرچم استقلال اقتصادی ایران عزیز قدردانی می‌کنم و مطمئن هستم که با تداوم این تلاش‌های همدلانه، خواهیم توانست گام‌های بلندتری در مسیر عزت و افتخار برداریم.

با تبریک فرارسیدن سالروز ملی شدن صنعت نفت و آغاز سال ۱۴۰۱ شمسی، سالی پربرکت همراه با سربلندی و سلامت برای خانواده بزرگ نفت آرزو می‌کنم و از خداوند متعال برای همه ملت ایران «احسن الحال» مسئلت دارم.»                                                                     

کد خبر 454804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =