آمادگی کانادا برای افزایش صادرات نفت به اروپا و آمریکا

کانادا برای افزایش صادرات نفت به اروپا و آمریکا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری اویل‌پرایس، جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرد که این کشور در حال گفت‌وگو با همتایان خود در گروه هفت برای بررسی افزایش صادرات نفت خود به ایالات متحده آمریکا و جبران حجم حذف‌شده نفت خام روسیه است.

وزیر منابع طبیعی کانادا در این باره گفت: هفته گذشته با همتایان خود در گروه ۷ تصمیم گرفتیم تولیدکنندگان نفت و گاز این گروه به بررسی تمامی امکان‌های موجود برای افزایش صادرات نفت خود هم به آمریکا و هم اروپا بپردازند.

ویلکینسون خوشبین است که افزایش صادرات نفت به کشورهایی که به نفت بیشتری نیاز دارند می‌تواند تا ۲۳ مارس (زمان دیدار وزرای انرژی اروپا و آمریکای شمالی در پاریس در یک رویداد سازماندهی‌شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی ملاقات کنند) نهایی شود.

وی افزود: تا زمانی که به پاریس بروم در این باره به نتیجه می‌رسم. منظورم این است که ما درباره استفاده کامل از ظرفیت خط لوله خود برای کمک به ثبات بازارهای انرژی جهانی و کمک به دوستان و متحدان خود در اروپا، به‌طور قطع به نتیجه می‌رسیم.

با وجود ابراز خوش‌بینی کانادا برای تأمین نیازهای نفتی اروپا، این کشور به اندازه ایالات متحده، استرالیا و قطر در تأمین نیازهای گازی این قاره مشکل خواهد داشت. تقریباً تمامی تولید نفت کانادا اکنون به ایالات متحده صادر می‌شود، بنابراین برای افزایش قابل توجه صادرات خود به اروپا، باید بخشی از عرضه خود به ایالات متحده را حذف کند.

کد خبر 454807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =