ابراز نگرانی اوپک از ممنوعیت عرضه نفت روسیه در اروپا

مقام‌های اوپک نگرانی خود از پیشنهاد ممنوعیت واردات نفت روسیه را به اتحادیه اروپا اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، مقام‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر این باورند که ممنوعیت واردات نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند و این سازمان نگرانی خود را به بروکسل ابراز کرده است.

اعضای مهم اوپک مانند عربستان و امارات متحده عربی تاکنون تلاش کرده‌اند موضعی خنثی بین غرب و مسکو اختیار کنند و هم‌زمان ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) که روسیه هم در آن حضور دارد، در نشست‌های سیاستگذاری خود از پرداختن به بحران اوکراین خودداری کرده‌اند.

اتحادیه اروپا که به‌شدت به نفت روسیه وابسته است، تحریم‌های سنگینی علیه روسیه - از جمله مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی این کشور - اعمال کرده است، این اتحادیه اکنون در حال بررسی تحریم صنعت انرژی روسیه است.

کادری سیمسون، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در توئیتر اعلام کرد که مقام‌های اوپک از جمله محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل این سازمان ۱۶ مارس (۲۵ اسفندماه) برای گفت‌وگو درباره شرایط فوق‌العاده بازار انرژی با وی دیدار کردند.

یک مقام اتحادیه اروپا درباره این دیدار گفت: اوپک تحلیل خود از شرایط بازار نفت را ارائه کرد و ما را در جریان برنامه‌هایش درباره تولید نفت گذاشت.

وی تأکید کرد: همان‌طور که به‌طور مکرر اعلام کرده‌ایم، هیچ گزینه‌ای درباره تحریم مسکو کنار گذاشته نشده است.

کد خبر 454925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =