۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
  • کد خبر: 455066
صادرات ال‌ان‌جی آمریکا رکورد زد

حجم صادرات گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) آمریکا در ماه مارس ۱۶ درصد افزایش یافت و رکوردی تازه را ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستن، بر اساس داده‌های اولیه مؤسسه رفینیتیو، صادرات گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) ایالات متحده آمریکا در ماه مارس نزدیک به ۱۶ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید و صادرات گاز این کشور به اروپا همچنان ادامه دارد.

ال‌ان‌جی ایالات متحده آمریکا تقاضای زیادی دارد زیرا کشورهای اروپایی سعی می‌کنند واردات گاز از روسیه را پس از تهاجم مسکو به اوکراین کاهش دهند و در عین حال به‌دنبال بالا بردن ذخیره‌سازی‌های محدود خود هستند.

بر اساس گزارش رفینیتیو، صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده به مقاصد مختلف در ماه گذشته میلادی حدود ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تن بود که این رقم بیش از صادرات ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تنی ماه فوریه و بالاتر از رکورد پیشین یعنی ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تن در ماه ژانویه بود.

اروپا برای چهارمین ماه پیاپی بزرگ‌ترین واردکننده ال‌ان‌جی ایالات متحده آمریکا بود و حدود ۶۵ درصد صادرات آمریکا را به خود اختصاص داد، حدود ۱۲ درصد از صادرات واشینگتن به آسیا و سه درصد به آمریکای جنوبی بوده است، حدود ۲۰ کشتی ۲۰ درصد حجم صادراتی ال‌ان‌جی آمریکا را به خود اختصاص داده بودند و مقصدشان علامت‌گذاری نشده بود.

کد خبر 455066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =