مناطق نفت‌خیز جنوب با دانشگاه شهید چمران اهواز قرارداد پژوهشی امضا کرد

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه شهید چمران اهواز با هدف ساخت تجهیزات کمپرسور دلاوال، قراردادی پژوهشی امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی امروز (یکشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه) در آیین امضای این قرارداد گفت: در نگاه جدید حاکم بر کشور و به تبع آن وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه، توجه به علم و دانش و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: در این زمینه به‌دنبال علم نافع هستیم که نتیجه آن در اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد محسوس باشد و انتظار داریم مجموعه دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با انسجام و به‌کارگیری همه بخش‌ها و تخصص‌ها در این عرصه ورود کند.

وی، ساخت قطعات و تجهیزات توربین و کمپرسور را از اولویت‌های این شرکت دانست و گفت: با تلاش دانشگاه و صنعت و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی موجود در این دو مجموعه می‌توانیم نیازهای خود را در زمینه توربین و کمپرسور برطرف کنیم.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله عبد النبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز نیز در این مراسم گفت: دشمن در فضای مجازی به‌دنبال ناامید کردن مردم در رابطه با افزایش تولید نفت است.

وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تأکید بر بهره‌مندی از فیوضات این ماه، از اهتمام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه شهید چمران اهواز برای تقویت پیوند دانشگاه و صنعت قدردانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های گوناگون گفت: به‌تازگی نیز درباره افزایش تولید نفت و رسیدن به تولید پیش از تحریم، دشمن با ایجاد تشکیک در آمار آن در فضای مجازی درصدد ناامید کردن مردم است.

امام جمعه اهواز توسعه دانش را در راستای شعار سال و مطالبه جدی مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: محور نجات اقتصاد کشور تولید داخلی است و این تولید اگر با علم شود می‌تواند راهگشا باشد.

وی توجه به کیفیت را در تولیدات داخلی مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: بی‌توجهی به کیفیت سبب ناامیدی می‌شود و هرکجا به کیفیت توجه شد موفق بوده‌ایم و در این زمینه باید محصولی تولید شود که همه افتخار کنند ساخت داخل است.

بر پایه این گزارش محمدعلی آخوندعلی، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز ضمن اعلام آمادگی برای تقویت همکاری با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به تشریح ظرفیت‌های علمی این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه بیش از ۶۵۰ عضو هیئت علمی متخصص دارد که در بسیاری از حوزه‌ها مانند شیمی، مکانیک، محیط ‌زیست، آب، علوم انسانی و غیره می‌توانند مشکلات مربوط به صنعت نفت را حل کند.

آخوندعلی افزود: با تقویت ارتباط با صنعت نفت و تشکیل کارگروه‌های تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌توان برای حل مسائل و مشکلات اقدام کرد.

بر اساس این گزارش، بر اساس قرارداد امضاشده میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه شهید چمران اهواز، دانش ساخت متعادل کردن درام کمپرسورهای گازی دلاوال، بومی‌سازی و امکان تعویض و بازسازی قطعات در حین سرویس‌های دوره‌ای متناسب با کار عملیاتی، با صرف هزینه پایین امکان‌پذیر خواهد شد. این مسئله افزون بر صرفه‌جویی در هزینه تأمین قطعات، سبب بهبود عملکرد و راندمان کاری کمپرسور و در نتیجه افزایش بهره‌وری تولید خواهد شد.

کد خبر 455388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =