افزایش اعتبارات نوسازی و بازسازی تأسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از افزایش اعتبارات نوسازی و بازسازی تأسیسات این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در نشستی با اصحاب رسانه گفت: اعتبارات نوسازی و بازسازی تأسیسات و خطوط لوله شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از ۲۰۰ میلیون دلار به ۷۵۰ میلیون دلار رسیده است تا شرایط تولید نفت کشور پایدار بماند.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت برای افزایش تولید نفت یادآور شد: از دی‌ماه پارسال فعالیت‌های لازم آغاز شد تا به ظرفیت تولید نفت در پیش از تحریم‌ها برسیم و در اسفندماه سال ۱۴۰۰ این شرایط محقق شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: به همین منظور فروش و تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نسبت به پارسال ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
 
دانشی درباره فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: صنعت نفت در مسئولیت‌های اجتماعی حضور پررنگی دارد و در شرایط کرونا در بخش تأمین تجهیزات تنفسی و دیگر اقلام مورد نیاز به بیمارستان‌های خوزستان کمک کرد.
 
 وی با اشاره به آثار ریزگردها در استان خوزستان افزود: مناطق نفت‌خیز جنوب برای مبارزه با ریزگردها کمک به طرح بیابیان‌زدایی ۲۰۰ هزار هکتاری را در برنامه دارد، همچنین پارسال موفق به نهال‌کاری ۲۰ هزار اصله درخت شدیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، آبرسانی به غیزانیه با ۲۰ دستگاه تانکر آب و حضور پررنگ در زلزله اندیکا را از دیگر اقدام‌های این شرکت در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی برشمرد.
 
دانشی تصریح کرد: عمق مشکلات خوزستان در برابر خدمات‌رسانی این شرکت بیشتر است، اما با وجود این تلاش داریم با جذب اعتبارات لازم در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدام‌های بیشتری انجام دهیم.
 
وی یادآور شد: در نیمه دوم پارسال حدود ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها توسط وزارت نفت پرداخت شد که اقدام بزرگی بود.
 
ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های نفتی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن تأکید بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های نفتی گفت: صنعت نفت در خوزستان ریشه دارد و پیوست‌های فرهنگی در اجرای پروژه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، بنابراین تلاش می‌شود با تدوین سندی راهبردی، پروژه‌های صنعت نفت پیوست‌های فرهنگی داشته باشند.
 
دانشی با اشاره به اقدام‌های این شرکت برای حمایت از سازندگان داخلی گفت: استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی ساخت و تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت همواره مورد توجه این شرکت بوده و به این منظور لازم است شهرک‌های صنعتی در خوزستان با نیاز صنعت نفت، ظرفیت‌سازی کند و مناطق نفت‌خیز جنوب نیز آماده همکاری است.
 
وی درباره پیشرفت پروژه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن توضیح داد: این طرح در دولت گذشته فرآیند خوبی نداشت و پیمانکاران آن فاقد توانایی لازم برای اجرای این طرح بودند بنابراین با آغاز دولت سیزدهم، سامان‌دهی تعهدها و قراردادهای این طرح در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 456379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =