۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 455433
هشدار آمریکا به هند درباره واردات انرژی از روسیه

رئیس‌جمهوری آمریکا با نخست‌وزیر هند در حالی گفت‌وگو می‌کند که واشینگتن درباره واردات انرژی از روسیه به دهلی هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) به‌طور مجازی با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند دیدار می‌کند، در حالی که واشینگتن آشکارا اعلام کرده است نمی‌خواهد شاهد افزایش واردات انرژی هند از روسیه باشد.

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز یکشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) در بیانیه‌ای اظهار کرد: بایدن به مشاوره‌های نزدیک ما درباره پیامدهای جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین و کاهش تأثیر بی‌ثبات‌کننده آن بر عرضه جهانی غذا و بازارهای کالا ادامه خواهد داد.

دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در امور اقتصاد بین‌الملل که به‌تازگی از هند بازدید کرده است، گفت: ایالات متحده هیچ خط قرمزی برای هند درباره واردات انرژی از روسیه تعیین نخواهد کرد، اما قصد ندارد شاهد شتاب سریع در خرید این کشور باشد.

هند که پس از تحریم‌های غرب علیه شرکت‌های روسیه با تخفیف‌های بسیار در قیمت انرژی مسکو فریب خورده است، از زمان حمله این کشور به اوکراین در اواخر فوریه، حداقل ۱۳ میلیون بشکه نفت خام از روسیه خریداری کرده است. داده‌های رویترز نشان داد دهلی در مجموع سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶ میلیون بشکه نفت خام از روسیه خریداری کرده بود.

کد خبر 455433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =