۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر: 455581
حذف نفت اورال روسیه از مناقصه ایندین‌اویل

برخی منابع اعلام کردند که بزرگ‌ترین پالایشگر نفت خام هند، نفت اورال روسیه را از مناقصه خود حذف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع تجاری روز سه‌شنبه (۲۳ فروردین‌ماه) اعلام کردند که شرکت ایندین اویل چند درجه‌بندی نفتی حاوی سولفور بالا از جمله نفت اورال روسیه را از مناقصه اخیر خود حذف کرد.

ایندین اویل که بزرگ‌ترین پالایشگر نفت خام هند است، به معامله‌گران اطلاع داد که گریدهای نفتی داس، اوژن آیلند، تاندرهاوس و اورال دیگر در فهرست گریدهای مناقصه اخیر این شرکت نیستند.

ایندین اویل برای خود و چنای پترولیوم که زیرمجموعه این شرکت است، نفت وارد می‌کند.

یکی از این منابع گفت: شرکت چنای اکنون به‌دنبال نفت خام شیرین به جای نفت ترش است، زیرا مقداری نفت خام با گوگرد بالا از ایندین اویل دریافت کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه (۲۳ فروردین‌ماه) به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند گفته بود: خرید بیشتر نفت روسیه، به نفع هند نیست و می‌تواند مانع واکنش آمریکا به جنگ در اوکراین شود.

وی تصریح کرده بود: موقعیت جهانی هند با اتکا به منابع انرژی روسیه بهبود نخواهد یافت.

هند که پس از تحریم‌های غرب علیه شرکت‌های روسیه با تخفیف‌های بسیار در قیمت انرژی مسکو فریب خورده، از زمان حمله این کشور به اوکراین در اواخر فوریه، حداقل ۱۳ میلیون بشکه نفت خام از روسیه خریداری کرده است.

داده‌های رویترز نشان داد دهلی‌نو در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۶ میلیون بشکه نفت خام از روسیه خریداری کرد.

ایندین اویل در هفته جاری دو مناقصه برگزار می‌کند و به‌دنبال خرید درجه‌های نفتی شیرین و ترش برای بارگیری در ماه مه و ژوئن است.

این شرکت در مناقصه‌های قبلی ۶ میلیون بشکه نفت اورال روسیه را برای بارگیری در ماه مه خریداری کرده بود.

کد خبر 455581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =