سامانه پایش ایستگاه‌های تقلیل فشار شرکت گاز مازندران گشایش یافت

سامانه پایش ایستگاه‌های تقلیل فشار شرکت گاز استان مازندران با حضور مسئولان این شرکت گشایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، قاسم مایلی رستمی، سرپرست شرکت گاز استان مازندران گفت: این سامانه با آخرین دستورعمل شرکت ملی گاز ایران و کامل منطبق بر ویژگی‌های ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز طراحی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سامانه پایش سبب ارتقای توان مدیریتی و اجرایی شرکت گاز استان مازندران می‌شود، اظهار کرد: ارائه هرچه بهتر خدمات به مشترکان گاز طبیعی از افتخارات و از مهم‌ترین وظایف شرکت گاز است.

سرپرست شرکت گاز استان مازندران تصریح کرد: با راه‌اندازی و اجرای خلاقانه این طرح‌ها، افزون بر افزایش دقت و نظارت در اندازه‌گیری گاز طبیعی، مدیریتی دقیق‌تر بر نحوه توزیع و مصرف گاز طبیعی خواهیم داشت، این طرح با هدف افزایش نظارت بر توزیع بهینه گاز طبیعی، کنترل لحظه‌ای پارامترهای مؤثر بر روند مصرف گاز در مناطق دوردست استان، اندازه‌گیری صحیح گاز طبیعی و به‌روزرسانی زیرساخت‌های شبکه گازرسانی گشایش یافته است.

مایلی رستمی تاکید کرد: این پروژه برای ۹۵ ایستگاه گاز تعریف و اجرا شد که با اجرای این سیستم توزیع حدود ۹۰ درصد گاز ورودی استان به‌صورت لحظه‌ای قابل پایش و اندازه‌گیری است. از سویی در این پروژه داده‌های مهم ایستگاه‌ها به‌وسیله بستری مناسب و امن به مرکز کنترل مرکزی ارسال می‌شوند.

به گفته وی، با اجرای این سامانه ضمن تولید یک بانک اطلاعات مستقل و قابل اطمینان از داده‌های اندازه‌گیری‌شده در ایستگاه‌های گاز، امکان بازیابی داده‌های ایستگاه پس از قطع و وصل بستر ارتباطی، امکان گزارش‌گیری ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه، اعلام عملکرد صحیح کنتور و ایستگاه، امکان آلارمدهی درباره ایجاد اشکال‌های موجود در سیستم گازرسانی نیز فراهم می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان مازندران یادآور شد: با این سیستم می‌توان رفتار شبکه گازرسانی را در شرایط مختلف مطالعه و بررسی کرد که این موضوع از لحاظ آماری و مدیریتی اهمیت بسیار بالایی دارد.

کد خبر 455518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =