کشف نفت در میدان سردار جنگل و دریای خزر افتخار ایران است

معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در بازدید از سکوی امیرکبیر کشف نفت از سوی شرکت نفت خزر را جرو افتخارات کشور خواند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، روح‌الله سلگی، در این بازدید گفت: شرکت نفت خزر یک شرکت راهبردی و حاکمیتی در استان مازندران شناخته می‌شود و فعالیت‌ها و تجارب این شرکت در ساخت سکوی نیمه‌شناور امیرکبیر و کشف نفت در میدان سردار جنگل جزو افتخارهای کشور و استان مازندران است.

وی ضمن قدردانی از دستاوردهای حاصل‌شده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در موضوع تولید داخلی تصریح کرد: استانداری مازندران با همه قوا در ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌ها برای تحقق اهداف شرکت نفت خزر در دستیابی به منابع غنی هیدروکربوری شمال کشور حمایت خواهد کرد.

معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: امیدوارم با توانمندی متخصصان داخلی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان با وجود دکل حفاری امیرکبیر به‌عنوان منحصربه‌فردترین سازه حفاری در آب‌های عمیق خزر بتوانیم ضمن سربلندی در این حوزه راهبردی، سبب تقویت اقتصاد کشور از مسیر کشف منابع و توسعه صنعت نفت و گاز در شمال کشور باشیم.

سلگی در پایان گفت: دستیابی به دانش حفاری در آب‌های عمیق و کشف نفت در دریای خزر از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت نفت خزر است که از سوی متخصصان داخلی انجام شد و امید است این روند در دولت سیزدهم با قدرت ادامه یابد.

 در این دیدار محمد ترابی، رئیس منطقه عملیاتی خزر، ضمن قدردانی از حضور هیئت استانی، اهداف و فعالیت‌های شرکت نفت خزر در سه استان شمالی کشور (مازندران، گیلان و گلستان) و دریای خزر را برای معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و فرماندار شهرستان بهشهر تشریح کرد.

شایان ذکر است بازدید از منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر و سکوی ایران امیرکبیر روز دوشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، علی‌اصغر میرزایی، سرپرست فرمانداری شهرستان بهشهر و مدیران شرکت نفت خزر برگزار شد.

کد خبر 455528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =