۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
  • کد خبر: 455573
عرضه نفت روسیه به کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید

برخی منابع اعلام کردند که تولید نفت روسیه به زیر ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده که کمترین مقدار از ژوئیه ۲۰۲۰ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو منبع آگاه روز سه‌شنبه (۲۳ فروردین‌ماه) اعلام کردند که تولید نفت و میعانات گازی روسیه روز دوشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) به کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز و پایین‌ترین حد خود از ژوئیه ۲۰۲۰ رسید، زیرا تحریم‌ها و محدودیت‌های لجستیکی تجارت این کشور را دچار مشکل کرده است.

تولید نفت روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب به‌دلیل نقش مسکو در اوکراین زیر فشار کاهشی بسیاری قرار گرفته است.

ایالات متحده آمریکا ماه گذشته ممنوعیت واردات نفت از روسیه را اعلام کرد، در حالی که تحریم‌های مؤسسه‌های مالی مسکو، پردازش پرداخت‌های نفت روسیه را دشوار کرد.

این منابع اعلام کردند که میانگین تولید نفت روسیه هم از یکم تا ۱۱ آوریل، بیش از ۶ درصد کاهش یافته و از ۱۱ میلیون و ۱۰ هزار بشکه در ماه مارس به ۱۰ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) در دیدار با مقام‌های اتحادیه اروپا اظهار کرده بود که تحریم‌های کنونی و آینده علیه روسیه می‌تواند یکی از بدترین شوک‌های عرضه نفت را ایجاد کند و جایگزین کردن عرضه نفت مسکو غیرممکن است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، روز پنجشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) اعلام کرده بود که تولید ۴ تا ۵ درصد کاهش یابد.

بر اساس بررسی رویترز، تولید نفت روسیه در روز دوشنبه به ۹ میلیون و ۷۶۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین رقم از ژوئیه ۲۰۲۰ است. در آن زمان عرضه و تقاضا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و این رقم به ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز رسیده بود.

کد خبر 455573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =