جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگهداشت و افزایش تولید در نفت فلات قاره آغاز شد

مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره گفت: با تلاش متخصصان این شرکت، جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگهداشت و افزایش تولید در میدان مشترک فروزان آغاز شد و این میدان مشترک در مسیر افزایش تولید قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، شهرام متوسل گفت: با توجه به اولویت توسعه میدان‌های مرزی و مشترک، تسریع در افزایش تولید میدان مشترک فروزان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه پس از ۸۸ روز تلاش مستمر شبانه‌روزی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ با موفقیت جریان سیال از چاه برقرار شد.

وی گفت: پس از حفاری ۲۷۳۸ متر در ۸ حلقه چاه، برای نخستین بار برداشت نفت از لایه مخزنی کژدمی فوقانی در این میدان محقق شد که با تکمیل این چاه، دکل حفاری به یک چاه دیگر منتقل شد و همچنان حفاری در دیگر چاه‌ها ادامه خواهد یافت.

مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره افزود: با انجام عملیات طراحی، مهندسی، خرید کالا، تجهیزات و تأمین سرویس‌های لازم، همزمان دو دستگاه دکل دریایی در حال حفاری در این میدان مشترک هستند.

شایان ذکر است که پروژه افزایش برداشت از میدان مشترک فروزان جزو یکی از چهار پروژه طرح نگهداشت و افزایش تولید در شرکت نفت فلات قاره ایران است که از سوی شرکت‌ پتروپارس اجرا می‌شود.

کد خبر 455886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =