انجام بیش از ۱۰۰ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه در شرکت مهندسی و توسعه گاز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که پارسال ۱۰۸ میلیون نفرساعت کار بدون حادثه در این شرکت ثبت شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رضا نوشادی در نشست مدیریتی پروژه ارزیابی عملکرد اچ‌اس‌ئی طرح‌ها و پروژه‌ها، گفت: پیاده‌سازی موازین تعالی، سرآمدی و کیفیت، حتی اگر در گستره محدود انجام شود، بی‌شک تاثیر خود را بر دیگر ابعاد سازمان می‌گذارد و سبب ارتقای سیستم می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که الزام‌های اچ‌اس‌ئی را در کار رعایت کنیم و فرآیندهای شغلی را طبق موازین ایمنی انجام دهیم، دیگر زوایای کاری فنی، مهندسی، مالی و پیمانی نیز به‌طور خودکار رو به بهتر شدن می‌رود و سیستم منظم‌تر به‌کار خود ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تاکید کرد: در ارزیابی امسال، طرح‌های دارای عملکرد بهتر باید مورد توجه و اقبال قرار گیرند و کارآیی طرح‌هایی که نتایج مورد انتظار را کسب نکنند نیز به دقت بررسی و آسیب‌شناسی شود. 

نوشادی با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی باید سبب تقویت درک مشترک بین لایه‌های مختلف سازمان شود، تصریح کرد: پیمانکاران و مشاوران به‌عنوان ارکان مهم در اجرای پروژه‌های شرکت باید دغدغه‌های مجریان و مسئولان  اچ‌اس‌ئی را به خوبی درک کنند و به‌طور اساسی فلسفه وجودی این نشست‌ها، ترویج فرهنگ درست در دیگر سطوح سیستم و رسوخ این نگرش بین طیف‌های مختلف سازمان است.

میلاد محمدی، رئیس امور اچ‌اس‌ئی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز با بیان اینکه پروژه ارزیابی عملکرد اچ‌اس‌ئی با هدف بهبود سیستم و با هدف ارتقای شاخص‌های ایمنی در این شرکت دنبال می‌شود، اظهار کرد: هدف نهایی این الگو ترغیب، ایجاد رقابت سالم و توانمندسازی نظام‌مند، مطابق با معیارهای تعریف شده در سطح است و تدوین یک الگوی اختصاصی برای شرکت که با ماهیت پروژه‌های اجرایی همخوانی داشته باشد، مدنظر است.

وی افزود: پس از بررسی نقاط ضعف و قوت در نخستین دوره ارزیابی در سال ۹۹، انتظار می‌رود در دومین دوره، این ارزیابی هدفمندتر و با تمرکز بر نقاط قابل بهبود اجرا شود.

رییس امور اچ‌اس‌ئی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اقدام‌های بسیاری برای ارتقای شاخص‌ها در زمینه اچ‌اس‌ئی انجام شده و اکنون نیز پروژه‌های متعددی مانندپیاده‌سازی پروانه‌های انجام کار، اجرای روش اجرایی PSSR، ارتباط با مشاوران و رابطان اچ‌اس‌ئی  و تجزیه و تحلیل حوادث با جدیت دنبال می شود،گفت: این اقدام‌ها کمک می‌کند که اچ‌اس‌ئی همگام با اجرا باشد و پروژه‌ها بدون حادثه و با حفظ سلامت کارکنان اجرایی شود.

محمدی یادآور شد: به‌طور میانگین در ماه بیش از ۱۰ هزار نفر در سطح شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال فعالیت هستند.

کد خبر 455888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =