خروجی واحد بازیافت گوگرد پتروشیمی بوشهر در محدوده استاندارد قرار گرفت

خروجی واحد بازیافت گوگرد سایت ۳ پتروشیمی بوشهر با راه‌اندازی واحد TGTU در محدوده استاندارد سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مصطفی موذنی، رئیس اداره شهرستان عسلویه گفت: سایت ۳ پتروشیمی بوشهر به‌منظور شیرین‌سازی گاز مصرفی سایت ۱ و ۲ آن پتروشیمی احداث شده است. 

وی ادامه داد: این سایت دارای واحد بازیافت گوگرد است که خروجی آلاینده‌های جوی در زباله‌سوز آن به دلیل کاهش غلظت H۲S و بازدهی ‌پایین فرآیند تبدیل H۲S  به گوگرد، بالاتر از حد استاندارد بود.

رئیس اداره شهرستان عسلویه افزود: در پی اقدام‌های صورت گرفته و رویکرد پتروشیمی بوشهر برای اصلاح سیستم بازیافت گوگرد در فروردین‌ماه امسال، این شرکت اقدام به راه‌اندازی واحد TGTU کرده که با پایش‌های صورت گرفته ازطرف اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در محل مورد نظر، خروجی این واحد آلاینده هوای محیطی و منبع انتشار دی‌اکسید گوگرد و مونوکسیدکربن، در محدوده استاندارد سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

شایان ذکر است که با توجه به کاهش چشمگیر خروجی آلاینده‌ها، دستیابی شرکت پتروشیمی بوشهر به استاندارد در خروجی واحد بازیافت گوگرد برای نخستین بار در پارس جنوبی محقق شده است که موفقیتی بزرگ در حوزه کاهش آلودگی‌ها از این نوع منابع است و امید است الگویی برای سایر واحدهای مشابه در پالایشگاه‌های گازی که واجد واحد TGTU هستند، شود.

کد خبر 455949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =