تأمین ۷۵ درصدی کالاهای مورد نیاز پالایشگاه بیدبلند از تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از تأمین ۷۵ درصدی کالاهای مورد نیاز این پالایشگاه از تولیدکنندگان داخلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌محمد پوررضا گفت: همسو با تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و کمک به تولیدکنندگان داخلی، این شرکت کالای مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی تامین کرده، که این موضوع افزون بر حمایت از تولید داخلی، صرفه‌جویی ارزی برای کشور داشته است.

وی تصریح کرد: این شرکت همچنین به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی که توانایی ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را دارند، به تشکیل کمیته خودکفایی کرده تا ضمن بررسی توانایی‌های شرکت‌ها به خرید کالا از آنها اقدام کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند به کیفیت کالاهای داخلی اشاره و بیان کرد: توانایی ساخت تجهیزات از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی به وسیله مهندسان و متخصصان پالایشگاه بررسی و پس از تایید نسبت به اعلام سفارش و خرید اقدام می‌شود.

پوررضا با بیان اینکه تامین اقلام مورد نیاز پالایشگاه در کمترین زمان ممکن، با شناسایی تولیدکنندگان معتبر داخلی با اهتمام به بومی‌سازی اقلام خارجی، از اقدام‌های شاخص تدارکات کالا است، گفت: اولویت خرید کالای مورد نیاز از تولیدکنندگان داخلی است و مدیران شرکت بر این موضوع تاکید ویژه‌ای دارند.

وی همچنین با بیان اینکه پارسال ۴۸۵ قلم کالا از شرکت‌های داخلی خریداری شده است، افزود: اقلام خریداری‌شده پس از تایید از سوی کارشناسان و متخصصان شرکت و واحدهای متقاضی، وارد انبار می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند اظهار کرد: تامین به‌موقع کالا و تجهیزات با قیمت مناسب به‌منظور پایداری تولید، همچنین نگهداری اقلام خریداری شده با روش‌های نو انبارداری در انبارهای این شرکت برای تامین قطعات یدکی از وظایف مهم این شرکت بوده که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده‌شده تاکنون هیچگونه مشکلی در فرآیند تولید رخ نداده است.

پوررضا از شناسایی و ثبت ۲۰ هزار و ۲۶۳ شرکت در سامانه خرید وزارت نفت در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تاکید کرد: تاکنون بسیاری از کالاهای مورد نیاز از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری شده که از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز در حال امضای قرارداد با شرکتی دانش‌بنیان برای ساخت پنج عدد پلاگ ولو کلاس ۶۰۰ در سایزهای ۶ اینچ و ۱۲ اینچ هستیم.

کد خبر 456004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =