نفت خام ابوظبی جایگزین محموله‌های نفت روسیه در قاره سبز می‌شود

منابعی از ارسال محموله‌های نفت خام ابوظبی به مقصد اروپا برای تحویل در ماه مه به‌عنوان جایگزینی برای نفت خام روسیه خبردادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس اعلام بازرگانان و یک گزارش‌ کشتیرانی در روز دوشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه)، یک واحد کشتیرانی شرکت فرانسوی توتال‌انرژی به‌طور موقت یک نفتکش را برای بارگیری نفت خام ابوظبی در اوایل ماه مه به‌منظور ارسال به اروپا اجاره کرده است که نخستین برای ارسال به قاره سبز طی دو سال اخیر به شمار می‌آید.

شرکت سی‌اس‌اس‌اس‌ای، بازوی کشتیرانی شرکت توتال‌انرژی، نفتکش سوئزمکس اجاره مسکو اسپریت (Moscow Spirit) را برای بارگیری یک میلیون بشکه نفت خام «موربان» از بندر جبل دانا در امارات متحده عربی به مقصد بریتانیا در تاریخ‌های یکم تا سوم ماه مه امسال اجاره کرده است.

بر اساس داده‌های مؤسسه ریفینیتیو ایکون، نفت خام نوع «داس» ابوظبی آخرین بار در ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی به مقصد ایتالیا بارگیری شد.

مجال سوداگری ارسال محموله‌های نفت خام خاورمیانه به سمت اروپا پس از آن به دست آمد که خریداران اروپایی به‌دلیل درگیری‌های نظامی به فکر وارد نکردن محموله‌های نفت خام روسیه افتاده‌اند.

تاجران گفتند که محموله‌های بیشتری از انواع نفت خام ابوظبی (موربان، داس و آپرزاکوم) در ماه‌های آینده روانه قاره سبز می‌شود تا جایگزین کمبود محموله‌های نفت خام روسیه روسیه، این در حالی است که اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی بیشتر علیه واردات نفت روسیه است.

یک تاجر در این باره گفت: جریان تجارت جهانی در حال تعدیل دوباره است و این شرایط می‌تواند نشانی از تغییرات در عرضه نفت روسیه باشد.

روسیه بزرگترین عرضه‌کننده نفت اروپاست که ۲۶ درصد نفت وارداتی اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۰ تأمین کرد.

کد خبر 456072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =