اعلام آمادگی بانک ملی برای مشارکت فعال در توسعه پروژه‌های نفتی

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک در خدمت توسعه و تجارت بخش انرژی کشور خواهد بود و در تأمین مالی پروژه‌ها نیز در کنار وزارت نفت است، گفت: این بانک در همه پروژه‌های نفتی آماده همکاری با وزارت نفت است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا فرزین امروز (سه‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه پروژه احداث مخزنگاه (انبار نفت) شهید نادر مهدوی با بیان اینکه بانک ملی از بزرگ‌ترین شبکه‌های بانکی کشور است و بیش از ۳ هزار شعبه در داخل دارد، گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین شبکه بانکی خارج از کشور نیز متعلق به بانک ملی ایران است. در لندن، امارات، عراق، آلمان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز شعبه‌های بسیاری داریم و ان‌شاءالله قصد گشایش شعبه در چین، هند و برزیل هم داریم.

وی افزود: در حوزه ارزی می‌توانیم تأمین مالی خوبی داشته باشیم و به عبارتی شعب خارج از کشور ما می‌تواند به قطب جذب سرمایه‌ خارجی برای کشور بدل شود، نیروی توانمند آن را نیز داریم که این کار در روسیه در حال انجام است.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر اینکه آرمان ما کاهش مصرف انرژی در کشور است و تلاش خود را برای تأمین مالی پروژه‌های وزارت نفت انجام می‌دهیم، تصریح کرد: بانک ملی ایران در خدمت توسعه و تجارت بخش انرژی کشور خواهد بود و در تأمین مالی پروژه‌ها نیز در کنار وزارت نفت است.

فرزین اظهار کرد: بانک ملی آمادگی حضور برای اجرای پروژه‌های نفتی را دارد و تفاهم‌نامه امروز آغاز کار ما خواهد بود، بانک ملی در توسعه حوزه انرژی کشور همیشه با وزارت نفت همکاری لازم را خواهد داشت.

وی همچنین در این آیین و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بانک ملی ایران در این طرح ۹۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کند و این طرح آغازی برای مشارکت بانک ملی در اجرای دیگر پروژه‌های صنعت نفت خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: این بانک در نظر دارد مشارکت فعالی در زمینه تأمین سرمایه حوزه‌های انرژی به‌ویژه بخش نفت به‌صورت ارزی و ریالی داشته باشد و مذاکرات برای تأمین مالی دیگر طرح‌های نفتی با دیگر بخش‌های وزارت نفت در حال انجام است.

فرزین با بیان اینکه هدف از مشارکت بانک ملی در چنین پروژه‌هایی تنها تأمین مالی و ایجاد این طرح‌هاست و نقشی در مدیریت ندارد، اظهار کرد: شرکت‌هایی متعلق به بانک ملی چه سودآور و چه غیر سودآور در فهرست فروش قرار گرفته‌اند، زیرا ما به‌دنبال بنگاه‌داری نیستیم و قصد داریم به نظام تأمین مالی کشور و خلق بنگاه‌های جدید کمک کنیم.

وی گفت: فرآیند فروش شرکت‌های بانک ملی بر اساس زمان‌بندی و با توجه به شرایط بازار سرمایه پیش می‌رود و امیدواریم امسال شاهد فروش چند شرکت بزرگ این بانک باشیم.

به گزارش شانا، تفاهم‌نامه طرح ساخت مخزنگاه (انبار نفت) ۶۰۰ میلیون لیتری شهید مهدوی در بندرعباس، امروز (سه‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه) در قالب BOT (ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) امضا شد.

کد خبر 456100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =