سومین تأسیسات تقویت فشار در شرکت انتقال گاز ایران برون‌سپاری شد

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران از برون‌سپاری کامل تأسیسات تقویت فشار گاز سمنان و تحویل و تحول تجهیزات صنعتی و غیرصنعتی این تأسیسات خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی با اشاره به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، اظهار کرد: شرکت انتقال گاز ایران به‌عنوان بهره‌بردار، آمادگی کامل در استفاده از دانش و تجربه  و رشد و بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و شرکت‌های داخلی نیز باید صلاحیت و تجهیزات خود را ارتقا دهند.

وی درباره برون‌سپاری بعضی تأسیسات تقویت فشار گاز گفت: ۸۸ مورد از تأسیسات تقویت فشار گاز و ۳۲۶ واحد کمپرسوری جزو دارایی‌های فیزیکی شرکت انتقال گاز ایران هستند که نخستین تجربه برون‌سپاری در تأسیسات تقویت فشار گاز صفاشهر ۴ در منطقه ۵ عملیات در سال ۱۳۹۸ شکل گرفت.

سرپرست شرکت انتقال گاز ایران تأسیسات کوهدشت در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز را که دی‌ماه ۱۴۰۰ برون‌سپاری شد، دومین مورد در این زمینه خواند و ادامه داد: پس از آن، تأسیسات تقویت فشار گاز سمنان در منطقه ۳ عملیات به‌عنوان سومین تأسیسات شرکت انتقال گاز ایران در فروردین ماه ۱۴۰۱ به پیمانکار بیرونی واگذار شد.

حسینی با بیان اینکه برون‌سپاری تأسیسات تقویت فشار گاز با رویکرد شاخص‌محور بر اساس نقشه راه تدوین شده، در حال اجراست، افزود: چهار تأسیسات (دیلم، حسینیه، اهواز، بیدبلند) نیز در فرآیند مناقصه هستند.

وی در ادامه چابک‌سازی دولت، استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند داخلی، بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ها را از جمله اهداف برون‌سپاری اعلام و بیان کرد: تأسیسات تقویت فشار گاز سمنان با قرار گرفتن در مسیر خطوط لوله شمال و شمال شرق  کشور، وظیفه انتقال گاز را به این  مناطق به‌عهده دارد.

کد خبر 456177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =