بهره‌مندی بیش از ۹۶ درصدی چهارمحال و بختیاری از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که اکنون ۹۶.۷ درصد جمعیت این استان زیر پوشش گاز طبیعی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جهانبخش سلیمیان گفت: ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۹۱.۵ درصد جمعیت روستایی استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند.  

وی افزود: هم‌اکنون همه شهرهای چهارمحال و بختیاری به شبکه گاز متصل هستند و از مجموع ۹۴۶ روستای استان گازرسانی به ۵۳۷ روستا انجام شده که گازرسانی به ۱۵ روستای آن مربوط به سال ۱۴۰۰ بود و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۳ روستای دیگر در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اکنون ۱۹۵ هزار و ۷۲۵ انشعاب گاز در استان وصل شده که از این تعداد ۱۱۶ هزار و ۵۴۶ انشعاب مختص شهرها و ۷۹ هزار و ۱۷۹ انشعاب مربوط به روستاهای استان است، یادآور شد: از این تعداد ۳ هزار و ۹۴۶ انشعاب شامل یک‌هزار و ۵۵۱ انشعاب شهری و ۲ هزار و ۳۹۵ انشعاب روستایی در سال ۱۴۰۰ وصل شده است.

سلیمیان اظهار کرد: در استان ۳۴۸ هزار و ۹۴۹ مشترک گاز شامل ۲۴۲ هزار و ۸۶۳ مشترک شهری و ۱۰۶ هزار و ۸۶ مشترک روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۹ مشترک شامل ۶ هزار و ۶۲ مشترک شهری و ۴ هزار و ۴۴۷ مشترک روستایی پارسال زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۱۱۹ کیلومتر شبکه گاز شامل۲ هزار و ۹۲۶ کیلومتر شبکه شهری ۳ هزار و ۱۹۳ کیلومتر شبکه روستایی در استان اجرایی شده است که از این مقدار ۱۳۴ کیلومتر شامل ۸۰ کیلومتر شبکه شهری و ۵۴ کیلومتر شبکه روستایی پارسال اجرا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۲۶۷ مصرف‌کننده صنعتی و کشاورزی وجود دارد که ۱۹۱ مورد آن در سال ۱۴۰۰ به این چرخه افزوده شده‌اند و حجم گاز جایگزین صنایع پارسال ۳۲ هزار و ۶۴۰ مترمکعب در ساعت بوده است.

کد خبر 456257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =