طرح واشینگتن برای تزریق ۶۰ میلیون بشکه نفت به ذخیره‌سازی‌های راهبردی

ایالات متحده آمریکا از طرحی برای خرید ۶۰ میلیون بشکه نفت به‌منظور تزریق به ذخیره‌سازی‌های راهبردی رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ایالات متحده پاییز امسال ۶۰ میلیون بشکه نفت خام به‌منظور تزریق به ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام آمریکا می‌خرد که نخستین گام برای تکمیل ذخیره‌سازی‌ها پس از پایین آمدن سطح آن در بهار امسال است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا ۳۱ مارس (۱۱ فروردین‌ماه) اعلام کرده بود برای کمک به کاهش قیمت‌های انرژی که از زمان حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است، ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی آزاد می‌کند.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی مربوط به اعلام جزئیات طرح یادشده گفت: از آنجا که تصمیم‌گیری‌ها برای برداشت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت متفکرانه و قاعده‌مند است، باید همین رویه را در تکمیل ذخیره‌سازی‌های راهبردی پیش بگیریم تا برای انجام مأموریت در مواقع ضروری آماده باشیم.

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، فراخوان برای مناقصه ۶۰ میلیون بشکه اولیه در پاییز ۲۰۲۲ به‌منظور تضمین تحویل در سال‌های آینده انجام می‌شود، زمانی که پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها به مقدار قابل‌توجهی کمتر از امروز باشد.

یک منبع آمریکایی به رویترز گفت: تحویل نخستین دسته از نفت احتمالاً پس از سال مالی ۲۰۲۳ بسته به شرایط بازار آغاز خواهد شد.

کد خبر 456440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =