پالایشگران هندی جایگزین ویتول و ترافیگورا در پایانه‌های نفتی روسیه شدند

شرکت روسنفت روسیه در ماه مه میلادی نفت خام بیشتری به شرکت ایندین‌اویل فروخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو بازرگان مطلع اعلام کردند روسنفت در ماه میلادی محموله‌های ۷۰۰ هزار تنی نفت خام اورال را که از بنادر «پریمورسک» و «اوست لوگا بالتیک» بارگیری شدند به شرکت پالایش نفت ایندین‌اویل، بزرگ‌ترین پالایشگر هند فروخت.

به گفته بازرگانان، شرکت دولتی روسنفت هفت محموله ۱۰۰ هزار تنی را در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۱ مه به شرکت ایندین‌اویل اختصاص داده است. طبق داده‌های ریفینیتیو ایکون، حجم محموله‌های نفت خام اورال ارسالی به مقصد هند پس از درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین افزایش یافته و در این شرایط تحریم‌های غرب سبب تغییر مسیر محموله‌های نفت خام صادراتی روسیه به سمت آسیا شده است.

مسئولان بلندپایه اتحادیه اروپا چهارشنبه هفته گذشته در ششمین و شدیدترین دور تحریم‌ها علیه مسکو، تحریم نفتی روسیه را پیشنهاد کردند. شرکت ایندین‌اویل در ماه مه برای نخستین بار محموله‌هایی از نفت خام اورال را از بنادر بالتیک بارگیری می‌کند، در حالی که پیش از این خریداران عمده این محموله‌ها شرکت‌های تجاری ویتول و ترافیگورا بودند.

با این حال، با اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه چند شرکت روس، تاجران بین‌المللی خرید نفت از روسنفت را پس از ۱۵ مه متوقف خواهند کرد. ایندین‌اویل و روسنفت دسامبر پارسال قراردادی را برای عرضه حداکثر ۲ میلیون تن نفت خام اورال تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی امضا کردند. بر اساس این توافق، پالایشگر هندی امسال چند محموله اورال را از بندر نووروسیسک در دریای سیاه خریده است.

کد خبر 456512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =