اولویت، تأمین نیاز داخل به محصولات پتروشیمی است

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اولویت تأمین نیاز داخل به محصولات پتروشیمی تأکید کرد و گفت: تا نیاز داخل تأمین نشود صادرات محصولات موضوعیت ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد متقی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در نشست هم‌اندیشی مدیرعامل عامل هلدینگ‌های پتروشیمی با مدیران ارشد صنعت نفت با اشاره به محول شدن تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به‌عهده وزارت نفت اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی باید به واردات و عرضه تلفیقی محصولات پتروشیمی که کمبود تولید در داخل دارند توجه کنند.

وی ادامه داد: نیاز بعضی از محصولات وارداتی در داخل قابل تأمین نیست بنابراین برای لازم است برای تنظیم بازار، تولیدکنندگان به میزانی که برای تعادل بازار نیاز است، وارد کنند و با قیمت و مقدار داخلی خود تلفیق می‌کنند و با قیمتی تلفیقی به بازار عرضه خواهد شد.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره سرمایه‌گذاری برای ایجاد پارک‌های شیمیایی از سوی هلدینگ‌ها افزود: فعالیت در این حوزه، قوانین خاص خود و یک سری محدودیت دارد و باید پیش از اقدام با شرکت ملی صنایع پتروشیمی هماهنگی لازم انجام شود.

متقی با اشاره بر اینکه اولویت تأمین نیاز بازار داخل از محصولات پتروشیمی است بر لزوم رعایت کف عرضه تأکید کرد و گفت: اگر کف عرضه رعایت نشود، سازمان تعزیراتی در این مورد وارد می‌شود.

کد خبر 456600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =