افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده در ۴ سال آینده

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: با راه‌اندازی خطوط نایین - کاشان - ری، بندرعباس - سیرجان - رفسنجان و مهرآران - فسا در چهار سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به طول خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده کشور افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، ارسلان رحیمی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در یک نشست خبری گفت: با اجرای این خطوط که از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در حال اجراست، طول خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده کشور به حدود ۱۷ هزار کیلومتر می‌رسد.

وی همچنین از انتقال ۱۲۸ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۸ میلیارد لیتر نفت خام و ۶۰ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی از سوی مبادی مورد نظر منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تأکید کرد: ۷۹ درصد انتقال در بخش فرآورده‌های نفتی متعلق به بنزین و نفت گاز است که بر این اساس ۴۰ درصد مربوط به بنزین است و ۳۲ درصد نفت گاز را شامل می‌شود، این حجم انتقال به‌صورت روزانه رقمی معادل ۶۵.۸ میلیون لیتر بنزین و ۶۳.۶ میلیون لیتر نفت گاز است.

انتقال خوراک و فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه شهید سلیمانی از طریق خط لوله جدید بندرعباس - سیرجان - رفسنجان

رحیمی با بیان اینکه به‌طور معمول در بخش طراحی‌های انجام‌شده هم‌زمان با احداث پالایشگاه، نحوه تأمین خوراک و انتقال فرآورده‌های تولیدی در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: نفت خام و فرآورده‌های نفتی تولیدی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی که قرار است با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز در کنار پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس احداث شود، با خط لوله بندرعباس به رفسنجان منتقل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نوسازی، بهسازی و نگهداری تجهیزات و قطعات کاربردی از جمله اولویت‌هایی است که در دستور کار شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران قرار دارد، گفت: نحوه نگهداری خطوط لوله از جمله مهمترین الزام‌های این شرکت  به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ادامه داد: عمر بعضی از خطوط به سال‌های بسیار گذشته باز می‌گردد، هرچند این خطوط مربوط به سال‌های گذشته می‌شود، اما آنچه حائز اهمیت است نوع و نحوه نگهداری از خطوط انتقال است که باید مورد توجه جدی باشد. نحوه نگهداری گاه می‌تواند عمر خطوط را تا چند سال افزایش دهد، اگر خوردگی خطوط به‌درستی تشخیص داده شود و اولویت آن مشخص و تعمیرات آن نیز به‌نحو احسن انجام شود، می‌توان این اطمینان خاطر را داشت که این خطوط سال‌های متمادی عملیاتی باشند.

کد خبر 456743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =