دانشگاه شریف با یک دانش‌بنیان ایرانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

دانشگاه صنعتی شریف با شرکت اوریس اکسین، یکی از شرکت‌های داخلی در زمینه تولید و تأمین ملزوم‌های صنعت نفت و گاز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت اوریس اکسین و دانشگاه صنعتی شریف، امروز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و با حضور ارسلان احمدی، مدیرعامل اوریس اوکسین و حسین افشین، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف، با هدف شکل‌گیری همکاری‌های دو جانبه توسعه امضا شد که در جریان آن فعالیت‌های تحقیق و توسعه به‌منظور بومی‌سازی و تولید داخلی تجهیزات فرآوری نفت مربوط به پمپ‌های سرچاهی و دورن‌چاهی برای افزایش تولید رقم خواهد خورد.

مدیرعامل اوریس اوکسین با اشاره به اینکه بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و نیز دانشگاه‌ها باید به‌طور جدی پیگیری شود، گفت: در جریان اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، قرار است دانش فنی مورد نظر با همکاری دوجانبه در اختیار ما قرار گیرد و این تحقیق و توسعه مشترک در سطوح بالا تبدیل به پروژه توسعه‌ای شود.

حسین افشین، رئیس پژوهشکده علوم و فناوری انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف نیز با تأکید بر اینکه پژوهشکده‌ها پلی رابط بین دانش و صنعت هستند، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه از آن جهت حائز اهمیت است که یکی از دو طرف شرکت خصوصی است و مهم‌ترین مزیت آن نیازسنجی اصولی و جدیت لازم را برای حصول نتیجه مطلوب دارد.

وی افزود: امیدواریم به کمک دانشگاه‌ها و صنعت بتوان تولید دانش کرد، زیرا این دو بازو در کنار یکدیگر توانمند هستند به‌طوری که صنعت دارای زیرساخت و تجهیزات کارگاهی است که دانشگاه‌ها چنین امکاناتی را در اخیار نداردند و از طرفی دیگر شرکت‌ها قادر به داشتن بخش توسعه و پژوهشی بزرگ و دقیق نیستند، زیرا بسیار پرهزینه است و می‌توان گفت این‌گونه یکدیگر را در انجام تحقیق و توسعه کامل می‌کنند.

بر پایه این گزارش، ارزش این تفاهم‌نامه همکاری ۱۰۰ میلیارد ریال است و از تفاوت‌های عمده آن با سایر تفاهم‌نامه‌ها امضای سریع قرارداد برای بومی‌سازی پمپ‌های SRP است و در این باره پژوهشکده دانشگاه شریف و کارشناسان و محققان اوریس اکسین همکاری خود را از هفته آینده آغاز خواهند کرد.

براساس برنامه‌ریزی‌ها، دست کم ۱۰ درصد از این تفاهم‌نامه ظرف ۴۵ روز به قرارداد تبدیل خواهد شد.

کد خبر 456804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =