مدیریت اکتشاف و پژوهشگاه نفت برای فناور شدن تفاهم‌نامه امضا کردند

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت امروز (دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برای توسعه همکاری‌های فناور و دانش‌محور تفاهم‌نامه‌ امضا کردند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این آیین با اشاره به اینکه جای تأسف است که تاکنون مدیریت اکتشاف و پژوهشگاه صنعت نفت برای همکاری تفاهم و توافقی نداشته‌اند، گفت: با این تفاهم‌نامه به‌مدت پنج سال از تجربه‌های پژوهشگاه در زمینه اکتشاف استفاده می‌کنیم که تا ۱۰ سال قابل تمدید است.

وی با اشاره به نیاز استفاده از دانش پژوهشگاه صنعت نفت در برنامه هفتم توسعه گفت: با توجه به زیرساخت‌های آزمایشگاهی پژوهشگاه صنعت نفت و از آنجا که بیشتر فعالیت‌های آزمایشگاهی مربوط به اکتشاف است، امکان استفاده از ظرفیت‌ها بسیار زیاد است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود: جای شرمساری است که برخی فعالیت‌های اکتشافی هفت سال زمان می‌برد و امید است با این تفاهم‌نامه فعالیت‌های اکتشافی تا پنج سال تقلیل یابد.

توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با بیان اینکه اکتشاف عملیاتی پیچیده و فناورمحور است، ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌ زمینه‌ساز اتفاق‌های مثبت باشد.

وی گفت: پژوهشگاه صنعت نفت با داشتن متخصصان و دانشمندان در زمینه اکتشاف اطمینان می‌دهد چنین تفاهمی سبب تسریع در فعالیت‌ها باشد.

کد خبر 456906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =