مدیریت اکتشاف و شرکت اهداف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مدیریت اکتشاف و شرکت اهداف از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت برای فعالیت‌های اکتشافی، توسعه‌ای و بهره‌برداری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، در حاشیه سومین روز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و عبدالحسین بیات، مدیرعامل شرکت اهداف تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه یک میدان گازی به امضا رساندند.

مهدی فکور، مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این مراسم با بیان اینکه این نخستین تفاهم‌نامه همکاری میان مدیریت اکتشاف و شرکت اهداف است، گفت: با توانمندی که در مجموعه شرکت اهداف وجود دارد، می‌توانیم فعالیت اکتشافی را با یکدیگر انجام دهیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه ۱.۵ میلیارد دلاری گفت: بر این اساس قرار است شرکت اهداف برای اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری از یک میدان گازی بزرگ و مهم کشور تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار هزینه کند که بازپرداخت آن از محل بهره‌برداری انجام می‌شود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه قبلاً فعالیت اکتشاف از توسعه جدا بود، گفت: همواره پس از اجرای اکتشاف، برای توسعه باید هر طرح به مناقصه می‌رفت، اما برای نخستین بار اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری به یک شرکت سپرده می‌شود.

مدیرعامل شرکت اهداف نیز گفت: شرکت ما تجربه بالایی در بالادست، پایین دست، بخش خشکی و دریایی دارد.

وی افزود: با توجه به تفاهم انجام‌شده، امیدواریم اجرایی شدن آن ثمرات خوبی برای طرفین به‌همراه داشته باشد و بازنشستگان صنعت نفت نیز از آن منتفع شوند.

کد خبر 456911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =