ضرورت توسعه بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر ضرورت توسعه بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی همگام با افزایش ظرفیت تولید تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه شرکت‌های پژوهش و فناوری پتروشیمی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس که در حاشیه سومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ظرفیت صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه دوبرابر می‌شود و هرچه به سمت انتهای زنجیره حرکت می‌کنیم، فرآیندهای واحدهای پتروشیمی نیز پیچیده‌تر می‌شود، بنابراین نیازهای فناورانه این صنعت نیز افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های پتروشیمی در حوزه توسعه دانش‌ و فناوری‌های صنعت پتروشیمی افزود: با توجه به نیاز کشورهای همسایه به تجهیزات و محصولات صنعت پتروشیمی، بخش پتروشیمی ایران باید به‌ نحوی توسعه یابد که امکان صدور خدمات مهندسی و فناوری‌های این صنعت از طراحی تا راه‌اندازی واحد پتروشیمی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: آمریکای لاتین یکی از اهداف ما برای توسعه همکاری‌هاست، ضمن اینکه در زمینه بازار اوراسیا و بازارهای دیگر هم در حال بررسی برای گسترش همکاری‌ها هستیم.

شاهمیرزایی گفت: با افزایش ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در سال‌های آینده افزون بر گسترش بازارهای هدف باید در حوزه فناوری نیز خودکفا شده باشیم تا افزون بر ارزآوری مطلوب برای کشور، اشتغالزایی بالایی را  نیز ایجاد کنیم.

وی با دعوت از همه علاقه‌مندان برای ورود به عرصه دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: توسعه صنعت پتروشیمی برای کشور یک ضرورت است، زیرا با استفاده از محصولات پتروشیمی در پایین‌دست می‌توان هزاران شغل ایجاد کرد.

کد خبر 456920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =