سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها در بالادست نفت بازگشت سرمایه خوبی دارد

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت گفت: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی چشم‌اندازی روشن را برای این صنعت و کشور به همراه دارد؛ سرمایه‌گذاری در حوزه بالادست برای کشور و هلدینگ‌ها اطمینان‌بخش است و بازگشت سرمایه خوبی دارد. 

به گزارش خبرنگار شانا، فریدون کرد زنگنه ظهر امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت) در آیین امضای پنج تفاهم‌نامه میان‌ هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه یکی از راهبردی‌ترین روش‌ها در صنعت نفت، ایجاد زنجیره ارزش تا مرحله صنایع تکمیلی است، اظهار کرد: این برنامه‌ریزی برای کشور ارزش افزوده بالایی دارد و توسعه صنعت پتروشیمی می‌تواند منجر به کاهش خام فروشی شود. 

وی با اشاره به محدود بودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی زمانی جواب می‌دهد که یکپارچگی و هماهنگی همزمان انجام شود، در سال‌های گذشته اقدام‌های تک‌وجهی وجود داشته که منجر به زیان زیادی شده است و باید اصلاح شود. 

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران یکی از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم را ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در حوزه بالادستی دانست و گفت: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی چشم اندازی روشن را برای این صنعت و کشور به همراه دارد، چراکه اطمینان از درآمد و بازگشت سرمایه در آن وجود دارد. 

کرد زنگنه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها برای تأمین مالی در حوزه بالادست را استفاده از ظرفیت مالی شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌ها برشمرد و افزود: در جریان این همکاری نه‌تنها خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین می‌شود، بلکه عواید این سرمایه‌گذاری برای پتروشیمی‌ها و صنعت نفت خواهد بود و هم‌زمان از خروج ارز جلوگیری می‌شود. 

وی با اشاره به قرارداد مشترک شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ خلیج فارس در قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت که از سوی شرکت بیدبلند خلیج فارس اجرایی می‌شود، اظهار کرد: پس از این پروژه مطالعه برای هفت میدان نفت و گاز دیگر به ارزش نزدیک به ۳ میلیارد دلار بررسی شد که امروز به نتیجه رسیده است.

کد خبر 456952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =