لزوم رجوع دانش‌بنیان‌ها به نظام‌نامه جامع پژوهش و فناوری وزارت نفت

نشست تخصصی «ارائه نیازهای اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه» با حضور مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش شانا، در نشست تخصصی روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سومین روز بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با عنوان «ارائه نیازهای اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه» سید مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت بعضی از نیازها و نحوه ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان را مطرح و اعلام کرد که شرکت‌ها می‌توانند به شکل مستقل از طریق معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری شرکت‌های زیرمجموعه اقدام کنند و ارتباط بگیرند.

در ادامه این نشست احمد خان‌بیگی، مدیرکل پژوهش وزارت نفت به بیان مشکلات و موانع شرکت‌ها در ارتباط با شرکت‌های زیرمجموعه و شرکت ملی نفت پرداخت و به پرسش‌های شرکت‌های حاضر در نشست پاسخ داد.  

خان‌بیگی با تأکید بر رجوع و مطالعه نظام‌نامه جامع پژوهش و فناوری وزارت نفت از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: ضرورت دارد نظام پژوهش و فناوری وزارت نفت که از یک سال پیش تدوین و ابلاغ شده است کامل مطالعه شود، زیرا می‌تواند به‌عنوان یک نقشه راه برای شرکت‌های دانش‌بنیان عمل کند.

بر اساس این گزارش، بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نشست به مشکلاتی نظیر حضور در فهرست بلند (وندورلیست) صنعت نفت، فرآیند ارزیابی شرکت‌ها و فرآیند ارتباط با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه صنعت نفت، مشکلات فرآیند تجاری‌سازی و برخی موانع اداری و موازی کاری اشاره کردند.

کد خبر 456971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =