تفاهم‌نامه رفع نیازهای فناورانه شرکت نفت مناطق مرکزی امضا شد

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، به‌منظور رفع نیازهای فناورانه این مجموعه با پارک علمی و نوآوری نفت و گاز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه رفع نیازهای فناورانه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حاشیه روز پایانی از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از سوی مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت و سید اسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز امضا شد.

مهدی حیدری، مدیرعامل نفت مناطق مرکزی با اشاره به وظیفه ذاتی پارک‌های علمی و فناوری گفت: پارک‌ها محلی برای تجمع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و مراکز علمی هستند و در واقع این پارک‌ها تسهیل‌کننده ارتباط بین شرکت‌های علمیاتی و مراکز دانش‌بنیان هستند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای همکاری و همراهی متقابل با پارک نوآوری و فناوری تصریح کرد: برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌های عملیاتی، پارک‌ها ابتدا باید به این موضوع اعتقاد داشته باشند و در ضمن ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تسهیل کنند.

سیداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز ضمن ابراز خرسندی از بالا رفتن توانمندی شرکت‌های داخلی گفت: شرکت‌های داخلی به جایی رسیدند که در کلاس جهانی فعالیت می‌کنند و این افتخاری برای کشور است.

وی به همکاری‌های پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و شرکت نفت مناطق مرکزی در گذشته اشاره کرد و گفت: با تأکید مقام معظم رهبری در مسیر دانش‌بنیان شدن شرکت‌های عملیاتی می‌توانیم با ایجاد یک شبکه توانمند نیازهای فناورانه شرکت‌ها را رفع کنیم.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز افزود: باید در این مسیر آنقدر پیش برویم که ابتدا فاصله را با تراز منطقه کم کنیم و بعد به کلاس جهانی برسیم و ان‌شاءالله روزی برسد که در عرصه بین‌المللی بتوانیم خود ارائه‌دهنده دانش فنی باشیم.

کفایتی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه آغازی برای کارهای دانشی باشد تا بتوانیم دانشگاه‌ها را در بحث دانش‌بنیان وارد کنیم و روزی برسد که شاهد تعداد بالایی از این شرکت‌ها در مجموعه صنعت نفت باشیم و در کنار صادرات خدمات و تولیدات، دانش را به عرصه جهانی عرضه کنیم.

کد خبر 457063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =