سوخت نیروگاه‌ها پارسال به بهترین شکل ممکن تأمین شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأمین سوخت نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ را به‌موقع و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به‌طور معمول در نیمه نخست سال ذخیره‌سازی انجام می‌شود تا مشکلی در تأمین سوخت نیروگاه‌ها در نیمه دوم سال به‌وجود نیاید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، کرامت ویس‌کرمی در حاشیه روز چهارم و پایانی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه وظیفه شرکت پخش تأمین سوخت مخازن نیروگاه‌هاست، بیان کرد: تأمین برق مورد نیاز، مهم، کلیدی و حساسی است که با حضور پر رنگ مجموعه وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط پارسال به‌نحوی مطلوب انجام شد.

وی ادامه داد: برای امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها اتفاق خوبی رخ داد و آن هم تشکیل نشست‌ها در نیمه نخست سال بود که اردیبهشت‌ماه امسال برگزار و مقرر شد در ۶ ماه نخست در هر ماه یک نشست با هماهنگی وزارت نفت و وزارت نیرو برگزار شود. پیش از این  نشست‌ها در فصل سرما برگزار می‌شد، در حالی که باید از هم اکنون به فکر ذخیره سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره اینکه در زمستان مصرف گاز خانگی بالا می‌رود، اظهار کرد: با توجه به اوج مصرف اولویت شرکت ملی گاز تأمین گاز خانگی است و باید تأمین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع عمده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ویس‌کرمی تأمین سوخت مصرف‌کنندگان عمده به‌ویژه صنایع سیمان در نیمه دوم سال را از دیگر اولویت‌های کاری این شرکت برشمرد و افزود: با هماهنگی با وزارت صمت (صنعت، معدن وتجارت) و شرکت ملی گاز ایران شرایط خوبی ایجاد و تأمین سوخت مایع این صنایع نیز به‌موقع انجام شد.

وی در بخشی از سخنان خود به تعداد جایگاه‌های کل کشور اشاره کرد و گفت: در کل کشور ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی فعالیت دارند که کار تأمین سوخت خودروهای سبک و سنگین را انجام می‌دهند. برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی در توزیع سوخت انجام دهیم حق‌العمل سالانه جایگاهداران جایگزین کارمزد شد که در این زمینه نشست‌های پرشمار و پیاپی با برنامه و بودجه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و انجمن صنفی جایگاه‌ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، خوشبختانه شرایطی ایجاد شد و روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) توانستیم توافقی با سازمان‌های برنامه بودجه و حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدگنندگان که خدمات توزیع سوخت را هم باید حمایت کنند، انجام شد.

ویس‌کرمی افزود: پیش‌نویس تدوین و تنظیم مقدار افزایش حق‌العمل در هر دو حوزه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در محل سازمان برنامه و بودجه به نتیجه رسید که باید درکمیسیون تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱ مصوب و سرانجام در هیئت دولت صادر شود تا پرداخت حق‌العمل جایگاهداران در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

کد خبر 457094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =