تأمین ۷۰ درصدی تجهیزات و نیازمندی‌های صنعت نفت در داخل کشور مایه خوشحالی است

رئیس‌جمهوری گفت: اینکه ۷۰ درصد تجهیزات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز مورد نیاز را متخصصان و شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تولید می‌کنند بسیار مایه خوشحالی و امیدوارکننده است، اما نباید به این نقطه اکتفا شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در بازدید از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در صنعت نفت کشور اقدام‌های خوبی همسو با ارتقای فعالیت‌های فناوری‌پایه و علم‌پایه انجام شده است، گفت: شرکت‌های فعال در عرصه صنعت نفت اقدام‌هایی را در این باره آغاز کرده‌اند که باید این روند سرعت بیشتری بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت ضمیمه شدن دانایی به توانایی افزود: اگر دانایی‌ها و دانش ضمیمه توانمندی‌ها شود، می‌توان کار قابل ارائه در بازارهای داخل و خارج ارائه کرد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی نفت از رویدادهای مهم صنعتی در کشور است، تصریح کرد: از همه دست‌اندرکاران، وزیر نفت و شرکت‌هایی که فعالانه در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات‌شان را عرضه کردند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی بیشتری در این صنعت باشیم.

رئیسی درباره ارزیابی خود از سطح کیفی و کمی این نمایشگاه اظهار کرد: گزارش‌هایی که به بنده رسیده است و گفت‌وگوهایی که در جریان این بازدید با مسئولان غرفه‌ها داشتم، حکایت از آن دارد که پیشرفت خوبی به‌ویژه در عرصه کیفی رخ داده است و این موضوع، آینده بسیار روشنی را نوید می‌دهد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم صادرکننده نفت، گاز و محصولات پتروشیمی در جهان است، گفت: متخصصان کشور در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اینکه ۷۰ درصد تجهیزات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز مورد نیاز را متخصصان و شرکت‌های ایرانی در داخل کشور تولید می‌کنند، بسیار مایه خوشحالی و امیدوارکننده است، اما نباید به این نقطه اکتفا شود.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: در کنار توسعه کیفی، توسعه کمی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌تواند از سویی به ایجاد اشتغال به‌ویژه در عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان کمک کند و از سوی دیگر ظرفیت‌های صادراتی کشور را ارتقا دهد، متوقف شدن در وضع کنونی و غفلت از توسعه‌های کمی و کیفی خطاست.

کد خبر 457106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =