افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد پتروشیمی بوعلی‌سینا در سال ۱۴۰۰

رئیس امور مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد این پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر رشد تقریبی ۷۰ درصد نسبت به سال ۹۹ است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا، محمد رحیمی‌پور در خصوص وضع سودآوری و درآمد این شرکت در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده شرکت، هر سهم شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد «بوعلی» در مقایسه با سال قبل، بیش از ۷۵ درصد افزایش سود را نشان می‌دهد.

وی افزود: سال ۱۴۰۰، درآمد شرکت ۲۶.۴ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بر همین اساس سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۳۸ هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر رشد تقریبی ۷۰ درصد نسبت به سال ۹۹ است.

رئیس امور مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به افزایش فروش این شرکت در سال گذشته افزود: تُناژ فروش محصولات در سال گذشته (۱۴۰۰) حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن بوده که به افزایش ۵۰ درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به سال پیش از آن (۱۳۹۹) منجر شده است. 

رحیمی‌پور با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد درآمد شرکت معادل ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل صادرات بوده، مقدار تولید شرکت در سال ۱۴۰۰ را یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن عنوان و تصریح کرد: این مقدار تولید نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل ملاحظه‌ای نشان می‌دهد و بیانگر این واقعیت است که در شرایط تحریم، شرکت توانسته با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی خود تولید پایدار محصول داشته باشد.

وی در ادامه ارائه گزارش یک ساله، مقدار خوراک دریافتی شرکت در سال ۱۴۰۰ را یک میلیون و ۹۸۵ هزار تن شامل نفتا و میعانات گازی اعلام کرد و گفت: این عدد، افزایش ۳۳ درصدی دریافت خوراک را در مقایسه با سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.

به گفته مدیرمالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، مقدار محصول موجود در مجتمع بیش از ۲۵۰ هزار تن است که با توجه به شرایط بازار تا پایان فصل بهار فروش این مقدار حتمی خواهد بود.

کد خبر 457408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =