برنت به بیش از ۱۵۰ دلار می‌رسد

بخش تحقیقات جهانی شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری «بانک آمریکا» اعلام کرد که افت شدید صادرات نفت روسیه می‌تواند قیمت نفت‌خام برنت را به بیش از ۱۵۰ دلار برای هر بشکه برساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین قیمت‌های جهانی نفت خام افزایش یافت و هم‌اکنون نزدیک به ۱۲۰ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود.

«بانک آمریکا» در گزارش تحقیقاتی خود اعلام کرد: با توجه به قیمت ۱۲۰ دلاری هر بشکه نفت‌ برنت، بر این باوریم که کاهش شدید صادرات نفت روسیه می‌تواند قیمت نفت‌خام برنت را به بیش از ۱۵۰ دلار برای هر بشکه برساند.

کمیسیون اروپا تحریم نفتی روسیه را پیشنهاد داده، هرچند مذاکرات در این باره تاکنون پیشرفتی نداشته و مجارستان با این اقدام مخالفت کرده است.

«بانک آمریکا» پیش‌بینی می‌کند که قیمت نفت‌خام برنت در سال ۲۰۲۲ میلادی به‌طور میانگین به ۱۰۴ دلار و ۴۸ سنت و در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند به‌دلیل تداوم مشکلات مربوط به عرضه نفت، تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ میلادی هم به سطح پیش از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا نرسد.

به گفته تحلیلگران این بانک، افزایش ۳۰ دلاری قیمت هر بشکه نفت‌خام در سال جاری میلادی به‌دلیل عرضه نفت، سبب کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای در تقاضای روزانه نفت‌خام و در نتیجه مانع بازگشت قیمت‌ها به سطح پیش از همه‌گیری جهانی کرونا شد.

تحلیلگران همچنین اعلام کردند که در صورت تداوم تولید روزانه حدود ۱۰ میلیون بشکه‌ای مایعات (نفت) روسیه و افزایش عرضه از سوی اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس، تقاضای نفت در سال آینده میلادی می‌تواند به سطح پیش از آغاز بحران شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا نزدیک شود.

بنا بر این گزارش، در پی محدودیت عرضه در بازارهای جهانی نفت به‌دلیل افزایش مصرف بنزین ایالات متحده آمریکا در فصل تابستان و احتمال تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا، قیمت‌های نفت خام روز جمعه (ششم خردادماه) به روند افزایش هفتگی خود ادامه داد.

کد خبر 457561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =