وصول بیش از ۷.۵ میلیارد دلار از محل فروش نفت و پتروشیمی در ۲ ماه ۱۴۰۱

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در دو ماه نخست امسال در حوزه نفت و پتروشیمی بیش از ۷.۵ میلیارد دلار ارز از محل فروش وصول شده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۳ میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش شانا، علی صالح‌آبادی دیروز (دوشنبه، نهم خردادماه) در بیست‌ونهمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی گفت: بانک مرکزی به‌عنوان بانک‌دار دولت در سال‌های گذشته ارزهای نفتی را از دولت خریداری و ریال آن را در اختیار دولت قرار می‌داد، اما در بودجه امسال پیش‌بینی شد که افزون بر بانک مرکزی، دیگر بانک‌ها نیز عامل عرضه ارز دولت در بازار باشند. این اقدام می‌تواند پایه پولی را کنترل کند.

وی به وضع ارز در کشور اشاره کرد و افزود: پارسال در سامانه نیما همچنین بازار متشکل بیش از ۵۷ میلیارد دلار عرضه ارز در نیما برای تأمین کالاها داشتیم و این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در دو ماه نخست امسال در حوزه نفت و پتروشیمی بیش از ۷.۵ میلیارد دلار ارز از محل فروش وصول شده است که این رقم در دو ماه نخست پارسال  ۴.۵ میلیارد دلار بوده است.

صالح‌آبادی با شاره به تداوم تامین ارز مورد نیاز در سامانه نیما اظهار کرد: هم بانک مرکزی و هم صادرکنندگان غیرنفتی با قدرت در سامانه نیما ارز مورد نیاز کشور را عرضه می‌کنند و هم تأمین ارز کالاهای اساسی انجام می‌شود.

کد خبر 457589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =