وزارت نفت را تفکری همانند شهید نصیری اداره می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: کارهای بزرگی که در این مدت در صنعت نفت و پتروشیمی انجام شده و ریل‌گذاری‌های صحیحی شده که همان دیدگاه‌ها و اندیشه‌هایی است که حاج شعبان نصیری بیان می‌کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیزایی امروز (سه‌شنبه، دهم خردادماه) در آیین گرامیداشت پنجمین سالروز شهادت سردار مدافع حرم شهید حاج شعبان نصیری که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: وزارت نفت را امروز تفکری همانند شهید شعبان نصیری اداره می کند، کارهای بزرگی که در این مدت انجام شده و ریل‌گذاری‌های صحیحی که شده همان دیدگاه‌ها و اندیشه‌هایی است که حاج شعبان نصیری بیان می‌کرد.

وی با اشاره به اخلاص شهید شعبان نصیری افزود: شخصی او را نمی‌شناخت، اما خدا جایگاه بزرگی برای وی تعریف کرده بود. شهید نصیری به‌دنبال اسم و رسم نبود، وی شاگردانی برای نسل‌های آینده تربیت کرد و برای رسیدن به هدف با برنامه‌ریزی کار می‌کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: متأسفانه در دورانی (دولت گذشته) برخی با عناوین ناصواب حاج شعبان را رنجاندند و سدی در برابر کارهای او ایجاد کردند.

شاهمیرزایی ادامه داد: راه نجات انقلاب و کمال صنعت نفت امروز از عمده آرمان‌های شهید نصیری است. هشت سال بسیاری از طرح‌ها همچون راه طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را خاموش و مسدود کردند، اما امروز آن دوران سپری شده و امروز، روز کار و فعالیت است.

وی نصب‌العین صنعت نفت را امروز عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید خام‌فروشی را ترک کنیم، ازدیاد ارزش افزوده را در صنعت پتروشیمی ایجاد و از دانش و توان داخلی خود در این صنعت استفاده کنیم.

در این آیین با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور تعدادی از خانواده شهدا از کتاب اقیانوس آرام رونمایی شد.

کد خبر 457670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =