گسیل امکانات و کمک‌ بخش‌های مختلف صنعت نفت به محل حادثه متروپل

وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش از همان ابتدای حادثه ریزش برج متروپل آبادان به یاری هموطنان به‌ویژه حادثه دیده‌گان و افراد زیرآوار مانده شتافت.

به گزارش شانا، وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه از همان ابتدای حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان به یاری هموطنان خود به‌ویژه حادثه دیده‌گان و افراد زیرآوار مانده شتافت و با ارسال تجهیزات و نیروی انسانی تلاش کرد به نوعی التیام‌بخش حادثه‌دیدگان و خانواده‌های آنها باشد.

آماده‌باش شرکت ملی نفت برای کمک به حادثه‌دیدگان آبادان

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از همان روز حادثه (دوشنبه، دوم خردادماه) از آمادگی حداکثری شرکت‌های زیرمجموعه نفت برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان ساختمان متروپل آبادان خبر داد.

وی ضمن اعلام تسلیت به بازماندگان هموطنان فوت‌شده در حادثه ریزش ساختمان در آبادان، در تماس تلفنی با مقام‌های محلی در استان خوزستان و آبادان بر آماده‌باش حداکثری شرکت‌های زیرمجموعه نفت برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در همان روز حادثه و در تماس با مدیران شرکت‌های نفتی مستقر در خوزستان دستور داد با امکانات کامل ضمن هماهنگی با مقام‌های محلی، آمادگی حداکثری برای خدمات‌رسانی داشته باشند.

آمادگی شرکت نفت و گاز اروندان برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان متروپل آبادان

در نخستین ساعات حادثه دلخراش ریزش ساختمان تجاری متروپل در آبادان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، درباره جزئیات حادثه و شرایط موجود در صحنه حادثه گفت‌وگو کرد و مطابق آن، اعلام آمادگی به‌منظور انجام هرگونه امداد و کمک‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت نفت و گاز اروندان ابلاغ شد.

عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در تماس تلفنی با فرماندار آبادان، ضمن ارسال پیام تسلیت، هماهنگی ارائه نخستین گروه از تجهیزات لجستیکی این شرکت را انجام داد و تأکید کرد: به‌منظور ادامه این خدمات و امدادرسانی‌ها، ظرفیت‌های لجستیکی، اچ‌اس‌ئی و درمانی شرکت نفت و گاز اروندان و صنعت نفت جنوب در حالت آماده‌باش قرار دارد.

اعزام نیروهای واکنش سریع و امدادی صنایع پتروشیمی به محل حادثه متروپل

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و ابراز همدردی با مصدومان این حادثه، از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خواست امکانات امدادی، آتش‌نشانی، پشتیبانی و گروه‌های تخصصی خود را به محل حادثه اعزام کند.

وی با آرزوی سلامتی و بهبودی برای مصدومان این حادثه ناگوار اظهار امیدواری کرد که با بسیج همه نیروهای امدادی و گروه‌های نجات، عملیات تخلیه و ایمن‌سازی محل حادثه به‌سرعت خاتمه یابد.

آماده‌باش کامل امکانات امدادی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

سیدامید شهیدی‌نیا، فرمانده ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز برابر با دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از آماده‌باش کامل امکانات امدادی این سازمان برای امدادرسانی در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان خبر داد.

وی با بیان اینکه خبره‌ترین اعضای تیم واکنش سریع ایمنی و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محل این حادثه حضور دارند، اعلام کرد: گروه واکنش سریع حوادث  سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محل ساختمان متروپل آبادان حضور یافت و جزییات عملیات امدادی آن از طریق فرمانده شرایط اضطراری سازمان پیگیری شد و به اطلاع معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و مصدومان این حادثه دلخراش افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تلاش دارد با همه ظرفیت و امکانات در امداد و آواربرداری ساختمان متروپل آبادان مشارکت فعال کند.

اعزام امکانات لجستیکی و داوطلبان طرح فاز ۲ پالایشگاه آبادان به محل حادثه متروپل

احمد فرزانه، مجری طرح فاز ۲ پالایشگاه آبادان نیز در این باره گفت: به محض دریافت این خبر و به‌منظور عمل به مسئولیت اجتماعی خویش وارد عمل شدیم و با اعزام  امکانات لجستیکی طرح شامل جرثقیل ۸۵ و ۴۵ تنی، لودر، بیل مکانیکی، کامیون، داربست، ماشین‌آلات برش‌کاری، آمبولانس، ماشین آتش‌نشانی و ۸۰ نفر نیروی داوطلب و دیگر امکانات از جمله آب معدنی و غذای نیروهای امدادی تلاش کردیم به نیروهای امداد و نجات بپیوندیم و در عملیات آواربرداری و نجات مصدومان کمک کنیم.

خدمات‌رسانی پتروشیمی‌های ماهشهر به عوامل امدادی حادثه متروپل آبادان

شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر افزون بر اقدام‌های لجستیکی از ابتدای بروز حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان تاکنون، با حمایت و پشتیبانی در قالب تهیه و توزیع مواد خوراکی و غذایی خدمات مطلوبی به عوامل امدادی و اجرایی حاضر در محل حادثه ارائه کرده است، به‌طوری که شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه، همواره با رویکرد توجه به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، در تلاش است تا همچون سایر بحران‌های گذشته ناشی از حوادث و شرایط اضطراری در شهرستان و استان، با تمام ظرفیت و امکانات و تا رسیدن به شرایط مطلوب در کنار سایر دستگاه‌ها به امر امدادرسانی به عزیزان این حادثه بپردازد.

شایان یادآوری است که ‌ظهر دوشنبه (دوم خردادماه) بخش‌هایی از ساختمان برج بسیار بزرگ در حال احداث به‌نام متروپل در آبادان به‌طور ناگهانی فرو ریخت که بر اثر این حادثه تعدادی از هموطنان کشته و تعدادی مجروح و برخی نیز زیر آوار گرفتار شدند که عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

کد خبر 457434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =