افزایش ۱۱ دلاری پیش‌بینی قیمت نفت از سوی بانک انگلیسی

بانک انگلیسی بارکلیز در پی تحریم‌های نفتی روسیه ازسوی اتحادیه اروپا پیش‌بینی خود درباره نفت خام شاخص برنت را برای سال جاری میلادی ۱۱ دلار افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بارکلیز در تازه‌ترین برآورد خود در پی احتمال اختلال بیشتر به‌دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، پیش‌بینی‌اش برای قیمت نفت خام شاخص برنت  را در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۱ دلار و برای سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۳ دلار برای هر بشکه افزایش داد.

بانک بارکیلز میانگین قیمت نفت خام برنت را برای سال جاری و سال آینده میلادی ۱۱۱ دلار پیش‌بینی می‌کند، در حالی که میانگین قیمت نفت شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) را برای دوره مورد بررسی ۱۰۸ دلار پیش‌بینی کرده است.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۶ و یک دقیقه با ۲۸ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، ۱۱۹ دلار و ۷۹ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۳۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۱۱۸ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه رسید، قیمت این شاخص نفتی روز دوشنبه (۱۶ خردادماه) به بالاترین سطح سه ماهه یعنی ۱۲۰ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسیده بود.

این بانک انگلیسی اعلام کرد که انتظار می رود تولید نفت خام روسیه تا پایان سال جاری میلادی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش یابد و بعید به نظر می‌آید که ذخیره‌سازی‌ها در دوره مورد بررسی عادی شود.

بارکلیز در یادداشتی آورده است که بر اساس برآوردهای ما با توجه به ظرفیت مازاد عرضه محدود و افزایش اندک عرضه ایالات متحده آمریکا، میانگین محدود باقی می‌ماند و از کاهش قابل توجه تقاضا جلوگیری می‌کند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست بعدازظهر دوشنبه توافق کردند ۹۰ درصد واردات نفت از روسیه را تا پایان سال‌ جاری میلادی کاهش دهند، اما در این توافق معافیت‌هایی برای مجارستان - کشوری محصور در خشکی که به‌شدت به دریافت نفت خام با خط لوله از روسیه متکی است و دیگر کشورهایی که نگران تأثیر اقتصادی این تحریم هستند، در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، اروپا پیش از آغاز درگیری‌های نظامی مسکو-کی‌یف مقصد حدود نیمی از صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه بود.

کد خبر 457861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =