۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
  • کد خبر: 457918
تزریق گاز به نیروگاه آرین شماره ۲ زنجان

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز از آغاز بهره‌برداری خط لوله انتقال گاز به نیروگاه آرین شماره ۲ و انجام عملیات اتصال نهایی و تزریق گاز به آن به طول ۷ هزار و ۴۹۳ متر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، فیروز خدایی گفت: عملیات اتصال نهایی نیروگاه آرین، منشعب از خط ۴۸ اینچ زنجان - تبریز برای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی به صنایع مهم و کلیدی در حداقل زمان ممکن با موفقیت انجام شد.

>>> بیشتر بخوانید؛

«گازرسانی به نیروگاه‌ها»؛ اقدام ماندگار صنعت گاز برای حفظ محیط زیست

وی افزود: این عملیات با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش گروه عملیاتی زبده و متخصص به‌مدت ۷۲ ساعت برنامه‌ریزی شده بود که با تلاش شبانه‌روزی همکاران این منطقه و شرکت گاز استان زنجان در کمتر از زمان تعریف‌شده و حداقل هدررفت گاز با ایمنی و موفقیت کامل تکمیل شد.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: پس از انجام عملیات آزمون هیدرواستاتیک این خط، برشکاری، جوشکاری و اتصال نهایی به شیر هات‌تپ و رادیوگرافی سرجوش‌ها و تزریق گاز به‌منظور حصول اطمینان از سلامت خط، نشت‌یابی و کنترل‌های لازم انجام و این خط انتقال گاز عملیاتی شد.

خدایی یادآور شد: تأسیسات تقویت فشار گاز زنجان به‌منظور زیر پوشش قرار دادن استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی با ظرفیت انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب در روز، با دارا بودن سه دستگاه توربوکمپرسور با توان کل ۵۰ مگاوات، در سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 457918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =