۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
  • کد خبر: 457920
فروش نفت روسیه به آسیایی‌ها افزایش می‌یابد

روسیه برای جبران تحریم‌ نفتی اتحادیه اروپا صادرات نفت از بندر کوزمینو در شرق روسیه را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سه منبع اعلام کردند که روسیه صادرات نفت از بندر اصلی کوزمینو در شرق را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده خریداران آسیایی و جبران تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا عیله مسکو افزایش می‌دهد.

روسیه اظهار امیدواری کرده است که مسیر صادرات نفت و گاز خود را از مشتریان غربی به آسیایی تغییر دهد، اما هزینه انجام این عملیات با نفتکش از طریق بنادر خود در آب‌های اروپایی بالاست.

شرکت انحصاری خط لوله ترانس‌نفت روسیه مقدار نفت خام ارسالی به بندر کوزمینو را با خط لوله شرق سیبری اقیانوس آرام (ESPO)، مسیر اصلی فروش نفت به مشتریان آسیایی، با استفاده از افزودنی‌های شیمیایی به‌منظور سرعت بخشیدن به جریان انتقال نفت، ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

این منابع گفتند: روسیه در نظر دارد روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت خام «ئی‌اس‌پی‌او بِلند» (ESPO Blend) را از طریق مسیر راه آهن مِگت (Meget) به کوزمینو ارسال کند. این مسیر پیش‌تر برای تأمین کوزمینو و پالایشگاه‌های داخلی در زمان ساخت خط لوله شرق سیبری اقیانوس آرام استفاده می‌شد.

این منابع اعلام کردند که ذخیره‌سازی‌های اضافی به کوزمینو این امکان را می‌دهد که طی ماه‌های آینده بارگیری کلی را به حدود ۹۰۰ بشکه در روز برساند، میانگین این رقم تاکنون در سال جاری میلادی ۷۵۰ هزار بشکه در روز بوده است.

پایانه کوزمینو سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۷۲۰ هزار بشکه در روز (۳۵.۱ میلیون تن) نفت خام بارگیری کرد.

دو منبع نیز اعلام کردند که قرار است صادرات نفت با خط لوله خط لوله شرق سیبری اقیانوس آرام از بندر کوزمینو در ماه ژویئه به بالاترین حد خود یعنی حدود ۸۸۰ هزار بشکه در روز برسد.

کد خبر 457920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =