۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر: 457928
صنایع نفت و گاز نروژ در معرض خطر اعتصاب قرار گرفت

حدود ۱۱ درصد کارگران نفت دریایی نروژ تهدید به اعتصاب کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، بررسی‌های رویترز بر اساس داده‌های اتحادیه کارگری در روز سه‌شنبه (۱۷ خردادماه) نشان داد که بیش از یک نفر از هر ۱۰ کارگر نفت و گاز نروژی تصمیم دارند در صورت شکست مذاکرات بر سر دستمزد با واسطه‌گری دولت، از روز یکشنبه (۲۲ خردادماه) اعتصاب کنند.

اعتصاب ۸۴۵ نفر از حدود۷ هزار و ۵۰۰ کارگر صنعت نفت و گاز نروژ به بخش اندکی از تولید نفت آسیب می‌زند، در حالی که بر اساس بیانیه‌های اتحادیه‌های کارگری صنعتی انرژی، لدرن و سیف (Industri Energi Lederne and Safe) این شرایط ابتدا تأثیری بر عرضه گاز نخواهد داشت.

بر اساس اعلام سیف (Safe)، با توجه به وضع کنونی اروپا اعتصاب در ابتدا بر صادرات گاز نروژ تأثیر نخواهد گذاشت.

لدرن (Lederne) هفته گذشته اعلام کرده بود که از آسیب به روند تولید گاز در زمان عرضه محدود و قیمت‌های بالا جلوگیری می‌کند، در حالی که اذعان دارد احتمال می‌رود تولید نفت خام تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

اتحادیه «اینداستری انرژی» اعلام کرده است که اعضای آن ابتدا تولید را هدف قرار نمی‌دهند.

کارگران به‌دنبال افزایش دستمزدهای بالاتر از تورم و اصلاحاتی در قراردادهای خود هستند، اما اشاره‌ای به جزئیات مطالبات خود نکرده‌اند.

شرکت نفتی اکینور نروژ، بزرگ‌ترین اپراتور سکوهای نروژ، اعلام کرد که هنوز برای اظهارنظر درباره تأثیر بالقوه این شرایط زود است.

نروژ، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اروپای غربی، روزانه حدود ۴ میلیون بشکه معادل نفت تولید می‌کند که تقریباً نسبت تولید نفت و گاز تقسیم می‌شود.

کد خبر 457928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =