ایران و ونزوئلا سند جامع همکاری‌ ۲۰ ساله امضا کردند

رؤسای جمهوری ایران و ونزوئلا سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله دو کشور را در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ایران و ونزوئلا افزون بر سند جامع همکاری‌های راهبردی ۲۰ ساله، اسنادی را برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، نفتی و پتروشیمی امضا کردند. پس از آیین امضای اسناد، سید ابراهیم رئیسی و نیکلاس مادورو در نشست مطبوعاتی مشترک حضور یافتند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا روز جمعه (۲۰ خردادماه) در رأس هیئتی بلندپایه به ایران سفر کرد و صبح امروز (شنبه، ۲۱ خردادماه) از سوی رئیس‌جمهوری به‌طور رسمی در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال قرار گرفت. سفر «نیکلاس مادورو» به ایران به دعوت رسمی رئیسی انجام ‌شده و پس از سفر آبان ۹۵، دومین سفر او به تهران است.

دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری و برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس‌جمهوری ونزوئلاست. وزیران امور خارجه، کشاورزی، ارتباطات، علوم و فناوری، حمل‌ونقل و گردشگری ونزوئلا، مادورو را در سفر به کشور همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا شامگاه جمعه در نخستین مصاحبه خود با شبکه اسپانیایی‌زبان ایران (هیسپان‌تی‌وی) اعلام کرد که امروز در دیدار با رئیسی برنامه‌ها و راهبردهای ۲۰ سال آینده در قالب نقشه همکاری دو کشور بحث و بررسی می‌شود.

کد خبر 457983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =