تهران و کاراکاس به‌دنبال توسعه همکاری‌ در حوزه انرژی و صنایع پالایشی هستند

رئیس‌جمهوری گفت: همکاری‌های خوبی بین تهران و کاراکاس در حوزه انرژی، نیروگاه‌های حرارتی، تعمیر پالایشگاه‌ها، صادرات خدمات فنی و مهندسی، روابط اقتصادی، دفاعی و نظامی وجود دارد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه، ۲۱ خردادماه) در نشست خبری مشترک با نیکلاس مادورو در مجموعه سعدآباد تهران ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس‌جمهوری ونزوئلا و همراهان وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه سیاست خارجی به‌دنبال ارتباط با کشورهای مستقل بوده و ونزوئلا در مقابل تحریم‌های دشمنان و امپریالیسم ایستادگی کرده و مقاومت مثال‌زدنی داشته است.

وی با بیان اینکه روابط برادرانه ایران و ونزوئلا ادامه‌دار خواهد بود و امضای سند ۲۰ ساله بین دو کشور نشان‌دهنده این عزم است، افزود: تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشورمان در ۴۲ سال اخیر فراوان بود و ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ها را در جهت پیشرفت کشور به فرصت تبدیل کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همان‌طور که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده، فشارهای حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده و این نقطه پیروزی برای ایران و نقطه شکست دشمنان است.

رئیسی امضای سند جامع همکاری‌های راهبردی ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا را جلوه‌ای از اراده مسئولان عالی دو کشور برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف دانست و تأکید کرد: همکاری‌های خوبی بین تهران و کاراکاس در حوزه انرژی، نیروگاه‌های حرارتی، تعمیر پالایشگاه‌ها، صادرات خدمات فنی و مهندسی، روابط اقتصادی، دفاعی و نظامی وجود دارد که نشان‌دهنده ظرفیت بالای روابط دو کشور است و دولت سیزدهم به‌دنبال ارتقای این ارتباطات به بالاترین سطح است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز در این نشست خبری گفت: تهران و کاراکاس در همه حوزه‌ها به‌ویژه در عرصه دفاعی، اقتصادی و انرژی (نفت و پتروشیمی) همکاری‌های نزدیکی با هم دارند.

کد خبر 457986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =