پوتین: غرب نمی‌تواند از منابع انرژی روسیه چشم‌پوشی کند

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که غرب در چند سال آینده قادر به توقف کامل واردات انرژی از روسیه نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: شرکت‌های روس با وجود تلاش‌های غرب برای کاهش وابستگی خود به منابع نفت و گاز روسیه، چاه‌های نفت خود را مسدود نمی‌کنند.

آمریکا در ماه مارس تنها چند روز پس از آغاز درگیری‌های نظامی مسکو - کی‌یف، تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کرد، در همین حال سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌تازگی در نشستی توافق کردند ۹۰ درصد واردات نفت از روسیه را تا پایان سال‌ جاری میلادی کاهش دهند، اما در این توافق معافیت‌هایی برای مجارستان - کشوری محصور در خشکی که به‌شدت به دریافت نفت خام با خط لوله از روسیه متکی است و دیگر کشورهایی که نگران تأثیر اقتصادی این تحریم هستند، در نظر گرفته شده است.

پوتین همچنین گفت: امتناع از دریافت منابع انرژی روسیه برای چند سال آینده بعید است، در حالی که مشخص نیست در این چند سال چه اتفاقی خواهد افتاد، به همین دلیل است که کسی قصد بستن چاه‌های نفت را ندارد.

تولید نفت روسیه در ماه آوریل حدود ۹ درصد کاهش یافت، اما از آن پس با وجود تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو، به‌طور مداوم با افزایش همراه بود، زیرا این کشور مسیر محموله‌های صادراتی  خود را به سمت مقاصد آسیایی، به‌ویژه هند و چین تغییر داده است

آموس هاخشتاین، نماینده امنیت انرژی آمریکا اظهار کرد: روسیه ممکن است حتی پیش از گذشته از فروش سوخت‌های فسیلی درآمد به‌دست آورد، زیرا افزایش قیمت‌های جهانی تأثیر تلاش‌های غرب برای تحریم مسکو را جبران می‌کند. 

پوتین اعلام کرد: تحریم‌ها سبب کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی شده و این شرایط قیمت‌ این کالای راهبردی را افزایش داده است.

وی افزود: درآمد شرکت‌های روس از نظر مالی در حال افزایش بوده و این موضوع برای همگی قابل لمس و درک است.

کد خبر 457993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =