احداث نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی در شرکت گاز اصفهان

نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۳۰ کیلووات در اداره گاز منطقه ۵ اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری، سرپرست شرکت گاز استان اصفهان در این باره گفت: این نیروگاه خورشیدی با هزینه بیش از ۵.۵ میلیارد ریال ساخته شده است و ۵۶ پنل ۵۴۰ وات دارد.

وی افزود: تولید برق این نیروگاه با خط اختصاصی به دو فیدر شبکه توزیع برق شهری متصل شده و برق تولیدی این مجموعه افزون بر تأمین برق اضطراری اداره گاز منطقه ۵،‌ بخشی از نیاز برق شهری منطقه را نیز تأمین می‌کند.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان با تأکید بر جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: شرکت گاز با وجود اینکه خود توزیع‌کننده بزرگ‌ترین منبع انرژی استان است، برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک عزم جدی دارد تا طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی را در ساختمان‌ها و اداره‌های گاز استانی که شرایط ساخت پنل تولید برق خورشیدی را داشته باشند، اجرایی کند.

عسکری ادامه داد: پارسال هم همسو با راهبردها و اهداف تعیین‌شده بهینه‌سازی مصرف گاز، ۴ هزار و ۳۴۴ واحد موتورخانه مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری و سیستم‌های گرمایشی ۱۲۰۰ فضای آموزشی بهینه‌سازی شد که این اقدام‌ها سبب کاهش ۳۰ درصدی مصرف گاز در واحدهای موتورخانه بهینه‌سازی‌شده است.

وی همچنین به اقدام‌های انجام‌شده در زمینه مدیریت انرژی با تازه‌ترین ویرایش استاندارد بین‌المللی ایزو ۵۰۰۰۱ و مجهز کردن تعداد قابل‌توجهی از اداره‌های گازرسانی استان به آبگرمکن‌های خورشیدی اشاره کرد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز با قدردانی از اقدام‌های مؤثر شرکت گاز استان برای استفاده بهینه از انرژی به‌ویژه بهینه‌سازی بیش از ۴ هزار واحد موتورخانه در سطح استان گفت: این شرکت در احداث نیروگاه خورشیدی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر پیشرو است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسبی در استان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی وجود دارد و خوشبختانه با وجود اینکه نیاز استان در مصرف انرژی بالاست، این استان همواره در زمینه صرفه‌جویی رتبه نخست را داشته، به‌طوری که پارسال ۳۶ هزار کیلووات صرفه‌جویی برق داشتیم.

کد خبر 458101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =