اجرای یک‌هزار و ۷۵ عملیات فنی حفاری روی چاه‌ها از ابتدای امسال

مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: برای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و ۷۵ عملیات فنی و مهندسی روی چاه‌های نفت در مراحل تکمیل حفاری یا در حال بهره‌برداری انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، شهرام شمی‌پور روز سه‌شنبه ( ۲۴ خرداد ماه) ضمن تشریح عملکرد این مدیریت در قالب خدمات یکپارچه تخصصی که نقش اساسی در فرآیند تعمیر و ترمیم چاه‌ها دارد، گفت: خدمات فنی در مراحل حفاری چاه‌های اکتشافی، توسعه‌ای و تعمیر چاه‌ها حسب نیاز از جمله تکمیل چاه، رفع نواقص و پیشگیری از افت فشار ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: با تمهیدات به‌کار گرفته شده در سال ۱۴۰۱ به‌نحوی برنامه‌ریزی شده که در نزدیک‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی درخواست‌های شرکت‌های بهره‌برداری، همچنین پروژه‌های حفاری کلید در دست شرکت باشیم.

مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این ارتباط با توجه به تأکید مدیریت‌ ارشد شرکت، تلاش بر این است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تجهیزاتی و نیروی انسانی متخصص و مجرب از نظر کمّی و کیفی خدمات مطلوب‌تر به شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بخش خصوصی ارائه شود.

شمی‌پور در همین باره به‌تحقق ۷۵۴ عملیات در بخش سیمان و انگیزش چاه شامل ۲۱۷ عملیات سیمانکاری، ۵۱۷ عملیات تزریق‌پذیری و ۲۰ مورد اسیدکاری چاه‌ها در این مدت اشاره کرد.

به گفته وی، ارائه ۳۲۱ مورد خدمات تخصصی و متنوع  مشتمل بر ۵۵ مورد عملیات لوله‌مغزی سیار، ۱۰۰ مورد آزمایش چاه با ساق مته، ۱۳‌ عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا و ثبت ۸۶۹ متر حفاری‌، ۱۰ عملیات ویژه و کامل حفاری به‌ روش فروتعادلی (UBD) و ثبت ۳۴۰ متر حفاری به این شیوه، ۱۰۵ مورد لوله‌گذاری چاه، ۱۵ مورد نصب آویزه و ۲۳ عملیات آزمایش بهره‌دهی چاه از دیگر اقدام‌هایی است که از سوی این مدیریت در مدت پیش‌گفته محقق شد.

کد خبر 458143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =